Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Jag har haft ute till mina hästar 2-3 ggr för kanske 7-8 år sedan. En hel del saker som hon omöjligt kunde veta stämde. Sålla en del och lita inte blindor.
Jag tror till stora delar på det här med kommunikationen

Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Men saker som inte går att bevisa, är för många omöjliga och farliga. Tänk bara på tiden då man brände "häxor"

Nej. Det är inte det som inte går att bevisa som är farligt. Farligt blir det när människor inte använder sitt förnuft utan bara sina känslor - häxjakten som du nämner är ett exempel på det.

Nej. Det är inte det som inte går att bevisa som är farligt. Farligt blir det när människor inte använder sitt förnuft utan bara sina känslor - häxjakten som du nämner är ett exempel på det.

Det hon sa! :bow:

Du får gå efter dina erfarenheter men du kan ju inte säga vad andras erfarenheter är. Det finns mycket i världen på jorden i universum som inte just nu går att mäta och uppskatta. Hur djur kommunicerar och hur människor kommunicerar mm är en sak av många intressanta saker att lära sig mer om. Det pågår all möjlig forskning och det kan komma om detta också så småningom.

Absolut. Olika människors erfarenheter är olika och jag hävdar inte att mina erfarenheter är bättre eller mer sanna än någon annans. Men, om man ska nöja sig med att ett fenomen finns om en person hävdar det - hur ska man då någonsin kunna ifrågasätta någonting? Krävs ingen som helst "bevisföring" eller åtminstånde en vettig förklaringsmodell som inte strider mot allt vi tror oss veta?

som sagt det finns massor i världen och i universum som inte går att mäta förklara etc men det finns där ändå.

Om nu folk vill berätta om sina erfarenheter och dela med sig så är väl det bra.

det kan hända att det går att bevisa saker inom detta område om fler intresserar sig för det och prövar.

det finns som sagt redskap att prova detta

man kan ju kanske behöva prova det själv några gånger

sen får man ju direkt svar funkade detta för mig eller inte

alltså personligen kan man göra övningar och träna

det är upp till var och en att testa själv.

sen hur bra det går kan ju bero på många saker

man kan va redo att testa grejer eller ej

som jag tipsat om så kan det funka att träna ex tai chi mm
för att få bra energi flöde i kroppen tex

man bör nog förbereda sig en del att varva ner ex
då funkar det nog lättare att ta emot bilder från ex sin häst.

det är säkert lättare att tro på nåt man upplevt själv eller hur.

Jag känner djurs känslor och även ibland människors, det kan vara lite pinsamt. Jag har även fått bilder i min skalle men dom har ett annat perspektiv än vad vi har, bilderna är avlånga och lägre. Skulle vara intressant och få veta om ngn annan ser sånt. Denna förmåga är inget hokuspokus utan finns hos alla, det gäller bara att hitta rätt knappar i sin själ och hjärna.

Jag tror inte vi kommer nå konsensus i detta... ;)

För mig är inte världen mystisk, utan ganska enkel (men komplex). Jag kan inte se varför man vill förklara livet och många företeelser med "övernaturlighet", energiflöden eller liknande när det finns verkliga förklaringar till det mesta (inte allt - det håller jag med om). Var och en blir (förhoppningsvis) salig på sin tro.

Jag känner djurs känslor och även ibland människors, det kan vara lite pinsamt. Jag har även fått bilder i min skalle men dom har ett annat perspektiv än vad vi har, bilderna är avlånga och lägre. Skulle vara intressant och få veta om ngn annan ser sånt. Denna förmåga är inget hokuspokus utan finns hos alla, det gäller bara att hitta rätt knappar i sin själ och hjärna.

Jag "känner" också djurs och människors känslor - men kallar det medkänsla eller empatisk förmåga.

Att djur utan förmåga att resonera skickar bilder om händelseförlopp eller likande tycker jag däremot är hokuspokus. Kan man skilja själen från hjärnan??

Hej håller med tror också att alla har detta igentligen.

Barn tex berättar saker som de vuxna då kan kalla fantasier mardrömmar etc.

Bebisar tex skickar säkert bilder när de sitter och tittar på oss och väntar på svar...

Jag tycker det är intressant att ex det finns sen flera år nu forskning om inlärning mm som menar att alla små barn är genier men att det avtar enormt i tonår och vuxenålderdå dels på grund av omgivning och brist på stimulans aktiviteter och brister i inlärningsituation läs skola och i hemmen. Det sägs ju från en undersökning från Harvard att vuxna använder bara 10 % av sin intellektuella förmåga. Att endast 2 % av befolkningen använder geni kapacitet men att alla borde kunna det.

Vi skulle i så fall alla kunna träna upp oss att kunna göra mycket mera att lära oss mycket mera.Anyway. Att alla skulle då ex kunna träna på saker vi i vanliga fall missar tex djurkommunikation mm.

Från djur är det väl oftast som en slags film med bilder som jag börjat kunna ta emot bilder. Det började hända efter en period med ökad närhet till husdjuren . Jag hade en katt boende hemma och en dag kom det bilder bara. Jag hade då tränat ex gi gong och tai chi mycket. Samt även ändrat min kost till det bättre mer frukt och grönt mer hälsosam mat det tror jag inverkade också.

Oftast har bilderna kommit som en slags mycket snabb film sen har det lugnat sig och rullat på som en film.

Från hästar har det varit ex en slags inzomning på ex detaljer
ex en hov tex. eller en bild på fästing ex. Oftast tror jag hästen vill verkligen meddela nåt ex fästing tex eller nåt annat viktigt den vill man ska ta tag i .

Nån gång har jag sett information som en slags tecknad film också.
Jag har också sett text och ord.

Formatet har jag inte reagerat på för kolla det.

finns det förklaringsmodeller och bevis etc för empati och medkänsla
finns det det för känslor mm.

Allt detta finns ju onekligen.....

finns det förklaringsmodeller och bevis etc för empati och medkänsla
finns det det för känslor mm.

Allt detta finns ju onekligen.....

När det gäller empati och medkänsla - ja. Jag vet inte hur det ser ut med känslor - men de finns ju uppenbarligen hos människa (tror säkert att det går att mäta genom hormoner i blodet eller PET scan eller liknande). Min poäng är att det är lätt att förstå hur företeelser uppkommer om de innebär en fördel för individen (t.ex. empati och medkänsla). För en företeelse som uppenbart skulle vara negativ - tex för en häst att avslöja sina "tankar" för en människa - är det mycket, mycket svårare. Att människan gärna vill kunna kommunicera med hästen är en sak. Men betänk att människan tidigare jagat hästen för föda och skinn - vilken evolutionär fördel skulle hästen ha av att kunna förmedla bilder till människan (rovdjuret)? Skulle denna förmåga uppstått under de 6000 (??) år som hästen varit tämjd? Eller under de senaste 100 åren då vi fått en mer "oprofessionell" relation till hästen?

Att människan bara skulle använda 10% av sin hjärnkapacitet är en MYT! Visst kan man genom träning lära sig att använda sin hjärna bättre och mer effektivt - men det är ju varken konstigt eller mystiskt. Så funkar ju hela kroppen.

Det finns lite tester och forskning gjord inom telepati.

Men det kan komma mer forskning nu när intresset ökar. Då först kan det komma mer resultat.

Det finns fler källor som hänvisar till övningar för den som är intresserad. Att träna upp sin förmåga går lätt enligt dessa källor. En förutsättning är ju att man är intresserad att prova och att träna.

För den som inte är intresserad så ja tiden får visa vad som händer med detta med telepati.

Intresset för meditation och hälsomat mm ökar vilket i sin tur troligen kommer att ge mer intresse för telepati fram över. Detta i sin tur kan då ge mer reultat med betydligt fler försök till telepati.

Ja - eller så kan man ägna sin tid åt att försöka lära sig åtminstånde en liten del av det vi faktiskt vet.

kl

*funderar*

Vetenskapen kanske inte har utvecklats tillräckligt ännu för att kunna mäta och undersöka sånt här...

Just det det finns massor som vi i dags läget inte kan mäta och förklara men det finns ju ändå.

Människan vill ha allt förklarat för sig har svårt att bara vara kanske.

Historien och tiden visar också på att saker kan accepteras när fler varit med om dem och fler vant sig vid tanken.

Just det det finns massor som vi i dags läget inte kan mäta och förklara men det finns ju ändå.

Historien och tiden visar också på att saker kan accepteras när fler varit med om dem och fler vant sig vid tanken.

För inte så väldigt länge sedan kunde man inte förklara psykiska sjukdommar heller. I dag vet vi vad de är, och medicinerar bort dem. Vi förstår idag att det inte är andar som pratar med dessa individer, utan deras egen hjärna som vrider till det.

Vi har bild språk vi ser i bilder inte i ord eller hur. Vi har ögon att se med.Barn har bild språket först sen tränas det muntliga språket upp. Att se och använda bilder är en del av vårt språk. Telepati kan också användas som en del av vårt språk. Men det måste tränas på precis som talspråk så behöver telepati tränas upp.

De flestas bildspråk för stå tillbaka pga vår kultur. De flesta behöver träna på att visualisera för att kunna utveckla sitt bildspråk. Att fler och fler kan utveckla sitt seende och träna på att visualisera det vore bra att göra. Du inne på nåt helt annat. Sånt snack har vetenskapsmän , forskare, uppfinnare, konstnärer, författre, musiker fått höra en del när det ger sig ut på nya stråk. Det är rätt trist. Håll dig till dina erfarenheter tycker jag. Eller våga prova själv så får du se först då kan du ju se vad det handlar om. Det finns enkla övningar i böcker eller på kurs eller att prova hemma med en kompis. Man tränar på att visualisera en enkel bild först bla.

Säkert finns det fler som skulle kunna skriva om sina erfarenheter men om folk börjar bli tykna då tappar folk sugen på att berätta grejer eller hur.

Delfiner valar mfl har tex ett spännande utvecklat språk. Det pågår försök att kommunicera med delfiner och bilder bilder på skyltar. Det är ett ex på bildspråk.

Sen att bilder precis som tankar (som är en del bilder också ) skulle kunna skickas telepatiskt det lär vi säkert få höra mer om.

Att vi kan höra ljud och se bilder är ju en del av vår vardag sen kan vi ju se vad vi tränas till att använda mest. Om ex vi fick lika mycket träning på att använda bildspråket och prova telepati så skulle fler kunna det .

Det handlar om att våga prova att träna sig på. Har man inte tränat eller testat själv kan man ju inte säga att det inte går igentligen. Att säga jag kan inte detta alltså kan inte du är lite onödigt tycker jag. Bättre låta folk berätta mera istället hur dom gör för att ta emot och skicka bilder. Dax för ny tråd förmodligen.

Som sagt detta kan man träna upp precis som du tränar på andra grejer. Det är inget farligt eller mystiskt som en del skriver det är rätt basic. Det är ingen tro eller religion. Det är en del av vårt språk. Varsågod att prova istället för att klanka på folk som tränar på sitt bildspråk och som också börjat träna på telepati.

Börja med meditation och visualisering så kan du också träna upp dig istället. Bildspsråk har alla. Telepati kan alla lära sig om dom vill och vågar det är rätt enkelt och kan va en del av vardagen precis som nya uppfinningar och annat nytt vi tar till oss tekniska apparater etc nymodigheter. Att vår egen individ kan mer än vad vi får lära oss och att vi kan mer än vad vi tror det finns det universitets studier på. Vi har mycket mer kapacitet än vad vi anar.

kl

*funderar*

Vetenskapen kanske inte har utvecklats tillräckligt ännu för att kunna mäta och undersöka sånt här...

Såvitt jag vet har vetenskapliga försök med telepati genomförts men inte kunnat påvisa fenomenet. Det bevisar såklart inte att fenomenet inte finns, utan ger en fingervisning. Jag har ingen aning om hur forskningsfältet i parapsykologi ser ut... nån annan??

Vetenskap är ju inget som drivs av sig själv. Det krävs pengar för att genomföra studier och för att få dessa måste man ha en vettig teori - vilket det i detta fall känns som att det saknas.

Vad betyder egentligen detta? Vad är det som finns, som vi inte kan förklara eller mäta? Hur vet vi att det finns om vi inte kan förklara det eller mäta det??

Ifrågasättandet av tankar och idéer är viktigt!! Det är grunden för demokrati och ett fritt samhälle!! Varför ska människor bara "vara"? Vi har ju ett förnuft och ett intellekt - varför ska det inte användas?

VAD är det som ska accepteras när vi vant oss vid tanken?? Riktigt läbbigt om det är så det ska gå till...

Såvitt jag vet har vetenskapliga försök med telepati genomförts men inte kunnat påvisa fenomenet. Det bevisar såklart inte att fenomenet inte finns, utan ger en fingervisning. Jag har ingen aning om hur forskningsfältet i parapsykologi ser ut... nån annan??

Lite fakta som jag googlade fram om parapsykologi:

http://parapsykologi.se/parapsykologi.html
http://paranormal.se/topic/parapsykologisk_forskning.html
http://www.parapsych.org/faq_file1.html (på engelska)

:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 252
Senast: Dimmoln
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 908
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar