Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Vi har bild språk vi ser i bilder inte i ord eller hur. Vi har ögon att se med.Barn har bild språket först sen tränas det muntliga språket upp. Att se och använda bilder är en del av vårt språk. Telepati kan också användas som en del av vårt språk. Men det måste tränas på precis som talspråk så behöver telepati tränas upp.

Det beror på hur du menar med bildspråk. Att vi visualiserar är en sak, men vi behöver inte se en mental bild av en stol för att veta att det är en stol vi sitter på. Vi kan göra kopplingar på mycket mer komplex nivå än så. Telepati tror jag inte på eftersom det inte finns någonting som pekar på att det existerar. Att du säger att telepati behöver tränas upp gör det inte sant. Hur tränar du upp det, och hur fungerar det? Vilka kan vi i så fall kommunicera med och under vilka förutsättningar?
Eftersom du hävdar att vi använder bilder i vårt tänkande undrar jag hur du vet om bilden kommer från hästen, eller om det helt enkelt är ett av dina egna minnen som aktualiseras då du försöker telepatera. Det låter som om du måste visualisera en del för kunna använda telepati, och under sådana övningar är det inte orimligt att tro att du aktiverar dina egna minnen.

De flestas bildspråk för stå tillbaka pga vår kultur. De flesta behöver träna på att visualisera för att kunna utveckla sitt bildspråk. Att fler och fler kan utveckla sitt seende och träna på att visualisera det vore bra att göra. Du inne på nåt helt annat. Sånt snack har vetenskapsmän , forskare, uppfinnare, konstnärer, författre, musiker fått höra en del när det ger sig ut på nya stråk. Det är rätt trist. Håll dig till dina erfarenheter tycker jag. Eller våga prova själv så får du se först då kan du ju se vad det handlar om. Det finns enkla övningar i böcker eller på kurs eller att prova hemma med en kompis. Man tränar på att visualisera en enkel bild först bla.

Vilka erfarenheter är det du tycker jag ska hålla mig till? Förklara gärna närmare hur du menar? Du är lite för luddig för att man ska kunna avgöra vad det egentligen är du pratar om. Men det kanske är kontentan av hästprateri? Luddighet?

Säkert finns det fler som skulle kunna skriva om sina erfarenheter men om folk börjar bli tykna då tappar folk sugen på att berätta grejer eller hur.

Nej, snarare ifrågasätts upplevelserna eftersom alternativa förklaringar finns, och då blir de som tror sig ha telepaterat "tykna".

Delfiner valar mfl har tex ett spännande utvecklat språk. Det pågår försök att kommunicera med delfiner och bilder bilder på skyltar. Det är ett ex på bildspråk.

Det är ett exempel på intelligens.

Sen att bilder precis som tankar (som är en del bilder också ) skulle kunna skickas telepatiskt det lär vi säkert få höra mer om.

Att vi kan höra ljud och se bilder är ju en del av vår vardag sen kan vi ju se vad vi tränas till att använda mest. Om ex vi fick lika mycket träning på att använda bildspråket och prova telepati så skulle fler kunna det .

Återigen, var kommer dessa visuella bilder ifrån? Ditt eget minne? Det är min gissning. Eftersom vi lagrar minnen hela tiden.

Det handlar om att våga prova att träna sig på. Har man inte tränat eller testat själv kan man ju inte säga att det inte går igentligen. Att säga jag kan inte detta alltså kan inte du är lite onödigt tycker jag. Bättre låta folk berätta mera istället hur dom gör för att ta emot och skicka bilder. Dax för ny tråd förmodligen.

Jag tror inte att du kan detta eftersom det inte finns någon rimlig hållbar förklaring på hur det skulle fungera. Allt för många frågetecken. Du vilar på rena upplevelser, som du kan ha misstolkat.

Som sagt detta kan man träna upp precis som du tränar på andra grejer. Det är inget farligt eller mystiskt som en del skriver det är rätt basic. Det är ingen tro eller religion. Det är en del av vårt språk. Varsågod att prova istället för att klanka på folk som tränar på sitt bildspråk och som också börjat träna på telepati.

Att ifrågasätta är inte samma sak som att klanka. Eller föredrar du ett okritiskt förhållningssätt? Då kan man ju i princip tro vad som helst, och då faller det inom samma ramar som religion.

Börja med meditation och visualisering så kan du också träna upp dig istället. Bildspsråk har alla. Telepati kan alla lära sig om dom vill och vågar det är rätt enkelt och kan va en del av vardagen precis som nya uppfinningar och annat nytt vi tar till oss tekniska apparater etc nymodigheter. Att vår egen individ kan mer än vad vi får lära oss och att vi kan mer än vad vi tror det finns det universitets studier på. Vi har mycket mer kapacitet än vad vi anar.

Återigen, det finns ingenting som tyder på att "bilderna" kommer någon annanstans ifrån än från din egen hjärna. Just pågrund av att människan är visuell. Varför skulle det komma från hästen?
Teknik kan förklaras .

Se svar i fetstil :)

Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Eftersom det inte är minnen som kommer och eftersom min sömn tex har brutits och jag blivit klarvaken och det strömmat bilder så är det nåt speciellt.

Jag förstår att om man ej varigt med om en sån sak så låter det konstigt.

Jag har relativt nyligen börjat kunna ta emot bilder. Hade nog kanske inte trott på detta heller förut. Dom första bilderna som jag kunde ta emot var från en katt bla.

Att det kommer från hästen det har jag gett ex på tidigare. Hästen syns ex kanske i bild och sen kommer ex en närnild av en hov tex.

Detta är något mycket speciellt jag tror man måste prova för att förstå.

Det skiljer sig från minnen det skiljer sig från undermedvetna iakttagelser som man gör dagligen mm.

Det är svårt att försöka övertyga någon som vill tro att det är nåt annat.

Men som sagt det finns böcker i ämnet med övningar.

Visualisering behöver man träna på för att skicka bilder själv.

För att ta emot bilder från ex sina husdjur så krävs nog ett visst lugn att man har mediterat eller tagigt en lugn promenad eller nåt sånt och att man har en närhet till sina djur. Vilket många hästmänniskor har därför kan det passa häst folk särskilt bra att träna på detta fler kan då fler ta emot bilder från hästar.

Jag tror att det är en del av vårt språk att kunna skicka bilder och ta emot bilder. Ljudspråket tränar vi så mycket på och vi skriver och räknar men tänk om vi tränade lika mycket på detta.

Bilder som minnen eller från drömmar eller febertillstånd ex det är nåt helt annat. Dina andra förslag är dina förslag men har du provat någon övning igentligen ?

Vi är två som börjat läsa lite tillsammans då och då i en bok med övningar och ska gå vidare där och träna mera konkret . En övning ex gick ut på att tänka på ett föremål och sen visualisera det föremålet samt så skulle då den andre person berätta ex vad jag tänkte på den bild jag försökte förmedla . Detta är telepati det kan man då faktiskt prova och träna det finns fler övningar och det funkar.

Vi upptäcker nya saker vi människor det händer hela tiden.
Det kommer nya biologiska upptäckter mm. Detta verkar vara förbisett helt enkelt i vår kultur.

Att ex akupunktur nu används i Sverige inom vården är ett ex på vad som ansågs icke trovärdigt för några år sen men som används i dag och accepteras. Ett annat ex är kiropraktik som också hölls utanför vården tex men som används av många som nåt helt ok idag. Det finns andra ex tex healing som används inom vården i tex England och vissa försök har gjorts även i Sverige inom vården.

När folk provar nya grejer och berättar om nya grejer så kan det ta tid innan det accepteras som trovärdigt visst är det så.

Det du beskriver är aldelens för svävande och ospecifikt för att jag ska kunna ta det till mig. Våra minnen utgör delvis en medveten och delvis en undermedveten samling. Hur du kan veta vad som är ett minne och vad som är en "inkommande bild" är och förblir för mig en gåta.
Men var och en bestämmer själv vad de vill tro på.

Det du beskriver är aldelens för svävande och ospecifikt för att jag ska kunna ta det till mig. Våra minnen utgör delvis en medveten och delvis en undermedveten samling. Hur du kan veta vad som är ett minne och vad som är en "inkommande bild" är och förblir för mig en gåta.
Men var och en bestämmer själv vad de vill tro på.

Precis och det är ju exakt det som vi som är rabiata troende har försökt säga hela tiden, men då får vi ju inte säga det, så varför ska då ni få säga det nu helt plötsligt?

Mvh

IngelaH

Du får väl säga det precis hur mycket du vill? Det finns ingen som raderar dina åsikter eller hindrar dig från att repetera eller skriva ner dem, utan det står alla fritt att pränta ner dem eller hur?

Jadu, det här är en av de mer märkliga trådarna/diskussionerna jag varit med om.

Den ena sidan försöker argumentera och diskutera. Den andra sidan modererar bort oönskade åsikter.

Men den är faktiskt rolig att följa! Hur länge får en moderator hålla på så här?

Norrland

Senast ändrad:

Precis och det är ju exakt det som vi som är rabiata troende har försökt säga hela tiden, men då får vi ju inte säga det, så varför ska då ni få säga det nu helt plötsligt?

Mvh

IngelaH

Jag är ledsen Ingela. Men jag kan inte tolka annat än att du tar bort inlägg som inte stämmer överens med dina åsikter. "Håller ni inte med mig så tar jag bort era inlägg..."

Norrland

Jag försökte gå er till mötes och öppna upp tråden, men ni var inte intresserade av den öppna handen.

Eftersom min moderatorsyssla är intressantare än ämnet hästtolk/hästkommunikatör nu, så låser jag tråden och hänvisar till RÄTT forum, för såna diskusisoner.

Moderatorers arbetsuppgifter

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator och vanlig bukefalist

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 252
Senast: Dimmoln
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 908
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar