Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det någor bättre??
Brukar, eller ja, brukade träna dressyr barbacka, underbart!
Ska ta mig i kragen och rida lite mer barbacka igen, men min häst uppskattar också det och visar det genom att busa och bralla mer än vanligt, haha!!
Det är därför man lägger på ett schabrak, sen en gelpad och en teddypad och spänner fast det hela med en ridgjord. Bekvämt till tusen.
Jag älskar att rida barbacka!
Finns det något härligare en att sätta sej på en varm häst och känna hästens rörelser?
Brukar ni rida barbacka och gillar det?
Jag älskar att rida barbacka!
Finns det något härligare en att sätta sej på en varm häst och känna hästens rörelser?
Brukar ni rida barbacka och gillar det?
själv älskar an att rida barbacka... fins inget skönare än att sitta på en skön och varm hästrygg mitt i vintern..
Ända sedan jag började rida barbacka har min balans blivit mycket bättre, och hästen går mycket finare för mig om jag rider barbacka( vilket gör att jag kommer åt hästen mer)...
/en som älskar barbackaridning
Håller med att det är askul att rida dressyr barbacka. Man får lixom mer kontakt med hästen då.
Ridgjord kanske man sulle införskaffa! Vart köper man en sådan då? Kanske skulle vara liiite lättare att sitta kvar uppepå ryggen med ett schabrak. Blir ju lite friktion i alla fall.
Ja betydligt mer kontakt med hästen blir det! Det är en fantastisk känsla, men tyvärr bara i skritt och trav för i galoppen åker jag i backen varenda gång, haha!
Det är därför man lägger på ett schabrak, sen en gelpad och en teddypad och spänner fast det hela med en ridgjord. Bekvämt till tusen.
Att fästa stigbyglar i alltså? Ingen bra idé, när du står upp eller rider lätt (eller bara lägger mer tryck i stigbygeln) blir det ett väldigt punkttryck, dvs att tyngden fördelas på väldigt liten yta. Inte bra för hästens rygg!Ridgjord kanske man sulle införskaffa! Vart köper man en sådan då? Kanske skulle vara liiite lättare att sitta kvar uppepå ryggen med ett schabrak. Blir ju lite friktion i alla fall.