Barbacka..

Sv: Barbacka..

Elastisk gjord är hopplöst att spänna fast schabraket med om man vill rida mer än i skritt. Ridgjord är mycket bättre och kasar ingenstans. Det är förresten en fördel till med att sitta på ett schabrak, man slipper glida runt på den blanka hästpälsen då. :D
man tager vad man haver :angel:

jah älskar att rida barbacka på min 5åriga shettis vallack...
han är jätte mysig att rida barbacka på...:banana: ;) :love: :d

kl

nu för tiden rider jag alltid barbacka!älskar de!!:love: och har fått väldigt bra balans :D

Jag älskar att rida barbacka!
Att känna hästen röra sig under en och att sitta där, helt fritt, utan nån dum sadel som låser fast en :p Helst tränslöst också.

Om det är nån som har tråkigt så :angel: www.magic-cinderella.pixbox.se

Jag älskar att rida barbacka, och rider nästan bara barbacka nu när hästen är på sommarbete! :)

Jag älskar att rida barbacka. :) Gör det t.o.m på vanliga dressyrlektioner ibland när alla andra använder sadel. ;)

Älskar det, men gör det bara ardennern:love: och inte halvblodet, alldeles för vass i rygg och för pigg...Kan också rida på fjordingen, men helst på ardenner...

Man får en helt annorlunda känsla, underbart med andra ord:)

Det låter ju jättebra för balansen iallafall, kanske borde jag börja rida mer barbacka på prinsen, spec nu när han är på bete och jag inte har tillgång till sadeln om jag inte vill rida 20 min till stallet först dvs :D

Senaste tiden har jag ridit mycke barbacka och det är såååå härligt.. Har nu i värmen ridit i badbrallor och linne, en riktig känsla:laugh: Men pållen regerar ju på en röd så man får hålla reda på sej själv:D Ett plus är ju oxå att min balans har förbättrats drastiskt!!

Gillar att rida barbacka! gjorde det mkt på nordishingsten.. dock ger jag mig inte på det spec ofta på nuvarande hästen då det mestadels ser ut såhär:

Det där är MKT milt om man jämför med dom dagar han är busig ;)

Känner att det är så onödigt att rida barback när det är en 170 cm hög busig-hingst man sitter på :p det blir så långt ner till marken och närmsta sto till hands är ett russ - det hade blivit så konstiga föl :D

Fruktansvärt snygg hingst!! Såg riktigt läckert ut!

Jag älskar att rida barbacka med hackamore på mitt varmblodssto, hon går mycket lugnare och i bättre form än när jag rider med sadel (detta ute), för hon kan inte tjuväka, för då blir det så skumpigt! Galoppen blir dessutom så mycket lugnare och finare, men avsaktningarna är en utmaning varje gång, då det blir travartrav, då tapapr jag balansen och hänger i manen och skriker "ptroooo" (vilket hon såklart inte lyssnar på, så man får kämpa siog upp igen och ta i henne). Ett äventyr varje gång! :)

Liknande trådar

Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 133
Senast: tuaphua
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
728
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
703
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama