Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det nåt bra då med att lära hästen att bli riden, hoppa över hinder eller galoppera fort-fort? Jag tycker jag läser tråd efter tråd angående skadade hästar på ett eller annat vis.
Är det inte dags att inse att statussymbolen hästen bara är avsedd till att gå i hagen och ha det bra? Vad vi människor än gör med hästarna så är det ju bara fel och förskräckligt.
visst men det finns ju inge bra med att lära hästen att stegra*^
tror många tycker det är jätte coolt, men mina kompisar tycke inte det var så coolt när dom låg på sjukan med brutet bäcken och inte kunde rida på hur länge som helst*^
KL
Ok, kan någon snäll moderator bara låsa tråden? Tack.
Det är tydligen helt **** ömöjligt att skriva en tråd av stegring utan att dra upp argumentet ''det finns ingen anledning (utom att vilja göra det men det räknas inte)'' som om det hade varit ett helt välgrundat och bra argument till att inte göra något.
Fruktansvärt respektlöst att inte ens kunna läsa första inlägget och göra som man blir ombedd i en tråd; nämligen att INTE dra upp detta. Varför jag inte ville diskutera just det här har jag ju berättat flera gånger nu.
Tack till er som iaf försökt vara seriösa och hålla tråden till det den var avsedd.
Att lära sin häst stegra handlar om att höja nivån på förtroendet mellan häst och människa.
Det är inte farligare att lära sin häst stegra än att sitta på den, om vi nu ska ta det i det stora hela. Att stegra är naturligt för en häst, men inte att bära en ryttare.
Men vi som LÄR våra hästar att stegra, enligt den gamla läran, vi lär våra hästar att det är Vi som kontrollerar stegran, inte hästen.
Man lär inte hästen stegra för att FÅ förtroende, man lär hästen stegra för att ÖKA det förtroendet man redan har.
Hur exakt skulle detta öka förtroendet menar du?
Jag kan väl tycka att era svar redan har sagt vad ni tycker och tänker om stegra, och därför kommer jag inte heller att ödsla tid på att förklara det hela för er.