H
Hammond
Sv: Stegra - vad tycker ni?
Sen när då? :smirk:
för jag har inget intresse av att ändra folks åsikter.
Sen när då? :smirk:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
för jag har inget intresse av att ändra folks åsikter.
Varför håller ni ens på att tjata om det?
Som sagt, att träna hästar och träna in ett så dominant kommando (från hästens sida!) är helt olika saker.
Jag vill ha en grund till varför jag gör vissa saker, jag unför inte vissa moment om det inte behvös eller ses som onödigt.
Så är jag lärd, från början till dom tränare jag rider för nu.
(även från skolan jag går på)
För de flesta av dagen hästar så är det just naturligt att bära ryttare då dom är framavlade för det.
Malin
Jag gissar på att de undrar eftersom du hävdar att just denna typ av hästhantering är fel, men inte vill motivera din egen.
Tack för det. Du svarade med en mening vad jag försöker få fram med flera långa invecklade
Jag förstår hela stegringskommando grejen mycket bättre nu efter att ha läst vad du, Zab och Ella skrivit.
Jag gissar på att de undrar eftersom du hävdar att just denna typ av hästhantering är fel, men inte vill motivera din egen.
Vadå inte motivera min egen hästhantering?
Ni har bara ifrågasatt "varför jag rider"
Vadå inte motivera min egen hästhantering?
Ni har bara ifrågasatt "varför jag rider"
Men varför vill man det?
Vad är målet med att låta hästen stegra??
Nu ska jag vara ärlig!
Jag tycker det är hur onödigt som helst att lära hästen att stegra, ingen nytta om du inte ska ha den till cirkus häst.
Att lära en ridhäst att stegra är bara att förstöra den!!
Två av mina kompisar har brytit bäckenen pga av att hästarna har stegrat över. Vad är meningen med att lära sin häst stegra, jag fattar värkligen inte det!?