Sv: Vanligt?

tack så mkt!

Jo jag upplever oxå att ju mer man ältar saker desto mer testar de bara, min dam har inte testat mer än 1 gång... och det var när jag övade galoppfattningar 3 e gången... tråkigt sa hon och sparkade bakut :D

med nya saker har jag aldrig haft problem, men så uppmuntrar jag hennes naturliga nyfikenhet en hel del... som en gång när vi red ut... det stod en bil vid vägkanten... hon stannar och stirrar på den... bilar SKA inte stå stilla vid vägen! :eek::angel:

jag la till ena skänkeln på henne, och hon svarar med att trava hela vägen fram till bilen och lägga mulen på motorhuven :love: hon höllden där i typ 2-3 sek och sen gick hon själv vidare!

jag säger inte att jag är jätte duktig, men nåt måste jag ju onekligen göra rätt eftersom ALLT går så himla lätt med henne! Har oxå fått mkt berömm från de som har hingsten som hon betäcks med att hon är väldigt väluppfostrad och inte rädd för nånting :love:

sen håller ju jag bara på med araber nuförtiden... de är ju så himla stressade och nerviga :cool: :angel:;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
634
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar