Vuxna som rider ponny?!

Sv: Vuxna som rider ponny?!

Jag är 155, ponnyn 145 och vi hänger alltid ihop, även om jag vänsterprasslar med min 1-åriga appaloosa som förhoppningsvis kommer upp i 155cm :)

Vuxen vet jag väl inte men D-ponnyn använder jag till distans och jag är 18 år, ändå rider jag ponny och ser ingen anledning till att sälja min första häst som numer är lika gammal som mig. Hon verkar trivas bra hemma hos mig och med mina andra hästar.

Ser mig själv som en ponnykärring ;) även fast jag för tillfället inte har en.

Jag är 26 år, 160 lång och väger 56 kg.. (men det blir förhoppningsvis mindre efter att jag börjar mitt nya liv på måndag..igen :D)

Fick ta bort min gamle surpelle för 2 år sedan pga senskador i bägge fram. :cry: Han var en D-ponny på 148 cm.
Numera rider jag en hel del "tillridning" på ridskolans ponnysar. Vilket är skitkul rent ut sagt! :bump:

Men min pålle klassas nästan som en ponny, han är bara lite för stor.. 155 hög. :p

Jäkla storhästhysteri! Man måste inte ha en så stor häst som möjligt för att vara en bra ryttare.
Dags för ett ponnyuppror kanske? :D

Jag håller med dig. Tyvärr så ser inte jag så många andra vuxna som rider ponny. Jag är inte ute i så stora sammanhang med min ponny så jag har inte märkt så mkt att andra tycker att det är konstigt, eller också ser jag inte det vilket är mkt möjligt. Jag är lite äldre än dig eller snarare mkt.

Men det hade varit kul om vi var fler så vi syntes mer.

Hmm..nu är min arabhäst dock ingen ponny, men däremot har hon ponnymått.
Hon är runt 146-147, jag är runt 24 år, 164cm lång, väger 60kg.

Är inte för stor för henne alls...Många araber har ju ponnymått och det är många vuxna som rider araber:)

*kl*

Jag är 23, ca 162cm lång, väger ca 55kg, har en "ponny" slutmätt till 146,7 som 12-åring men jag tror ändå han har växt lite i samband med att han musklat sig...

Är en kallblodstravare, och det känns som MER häst i litet format jämfört med många ädlare hästar. Inte så litet format heller egentligen med sina säkert 550 kilon :angel:, bara höjden som är liten.

*kl* Jag är hästlös..men kollar annonser hela tiden på d-ponnys..och nu har jag hittat en jag vill haaa..åååhh..inte kul när man inte har råd just nu, han hade varit perfekt..men men:(

Men tanken är att jag ska skaffa häst eler ponny såklart i slutet av detta år, och då blir det en d-ponny..Är en ponny människa och kommer alltid vara det!

Jag är 25 år, 167 cm..och väger runt 50 kg..Får bli en lite kraftigare pålle..Lillsyrran ska oxå vara med på et hörn..men hon är tio cm kortare än mej, så hon kan rida betydligt mindre ponnys oxå..Jäkla sätt;)

Så, snart är jag kan jag förhoppningsvis oxå komma in i gänget som rider ponny:D

Jag är 158 lång, tant och gillar att kunna stiga upp utan stege:D
Jag rider för eget nöjes skull. Min dotter vill hoppa hinder och kanske tävla bara vi får tränat upp oss. Våran är 150 cm hög, men är definitivt ponny till sättet:love:

42 152 52 ponnytant! Största ponnyn jag haft var nog min fd. Nemo 146cm welshkorsning, han åkte tyvärr till trapalanda förra veckan så nu är jag hästlös för första gången på ca 17 år. Under mina ca 35 hästår så har jag kanske ridit 5 stora hästar nån gång ibland, annars så har det varit ponny för hela slanten. Finns inget roligare, nu är jag ju ingen tävlingsmänniska, men skulle man vilja tävla så kan man ju välja en ras som har egna rastvälingar så får man allt av det goda.

Om jag hittar någon ny så kommer även det bli ponny, jag kikar inte ens på något högre en runt 145 cm.

Jag planerar att bli ponnytant. Snart 36 år och 163 cm. Något rund om magen iofs. Min travare jag har nu på 163 cm känns i största laget. Så just nu tittar jag på d-ponnysar.

KL

Jag är 23 och ska snart återuppta ridningen på min och min systers älskade ponny, en New Forest på 139,8 cm! Själv är jag 154 cm med korta ben så för mig har han idealisk storlek :D

Att det blev just honom är helt enkelt för att han är den bästa! :love: Både min syster och jag har haft honom på foder hos tidigare ägare och när han blev till salu fanns inte på kartan att vi skulle släppa honom, så vi köpte honom trots att båda var för gamla för ponny. Gör samma saker som om han hade varit stor häst och tränar på det som ingår i stor häst-klasser osv (vi är dressyrnissar). Tyvärr räcker inte gångarterna riktigt till för att hävda sig bland stora hästar, annars hade vi även tävlat honom som stor häst.

Senast ändrad:

Kl
Jag är 35, och min welsh cob kommer väl att bli runt 1,50. Inte ponny,men ändå inte så hög. Jag har haft en häst på nästan 1,80 och det var höjder det, jag är bara 1,64 så jag passar bäst på de lägre nivåerna. Jag vill inte ha en häst högre än 1, 50, jag tycker det blir för mycket häst annars. Men så är jag ingen tävlingsmänniska heller.

Jag är 28 år, 157 cm och väger 50 kilo. Insikten jag fått det senaste året (då jag återupptagit ridningen efter dels ett längre uppehåll, dels två graviditeter) är att helst inte vill rida något som är större än cirka 150 cm. Det är inte kul att göra i ordning hästar som har manken långt uppe bland molnen, från mitt perspektiv.

Jag rider på ridskola och blir gladast när jag får rida de minsta storhästarna. Skulle gärna rida d-ponnyer och funderar på att eventuellt söka mig till ett stall där jag får chansen att göra det.

Mmmmm, vilken fin häst (ok ponny...) du har :love:

Jag är också ponnytant, 40+, 159 hög, 54kg. Har en NF som är 135 hög och rejäl i typen.
Hon känns defenitivt inte mindre häst att rida än de hbl jag har haft tidigare, bara trevligare att kravla sig upp på :angel:
Jag köpte henne som föl och tanken var att hon skulle bli D-ponny men det blev inte så.... och inte säljer jag min bästa vän pga några cm inte!

Vid första anblicken trodde jag maxad d-ponny. Men det kändes väldigt uppenbart så jag tror att hon är 143 cm.

Halshugg mig inte nu. Supersvårt att gissa.

Ha ha ha...nästan...men du vet ju redan då jag lagt in rätt höjd några gånger:angel: Hon är 148 cm idag men växer något mer så hon slutar nog strax runt 150 cm.;)

Hade faktiskt glömt exakt hur hög hon var, och jag fick ju inte tjuvkika så.:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 079
Senast: Jeps
·
Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 340
Islandshäst Hej, Behöver råd och tips.. Vi är en van hästfamilj som haft egna hästar länge (ponnyer, kallblod) Båda barnen har sedan ett par år...
Svar
15
· Visningar
2 927
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår