Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Hallå där! Har tyvärr ett litet problem :( Jag har riktigt och då menar jag riktigt svårt att få ponnyn lösgjord. Personligen tycker...
Svar
19
· Visningar
1 661
Senast: Lawendel
·
Ridning Halloj :) ! Jag är ren nybörjare på AR med min islänning. Jag har smått provat att arbeta vid handen. Det har gått bra att vänja honom...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: Totola
·
Träning Hej, jag håller på att träna upp pållens kondition och kropp nu, jag rider honom 3-5 gånger i veckan. Han är en kallblodstravare på 17...
Svar
10
· Visningar
6 833
Senast: Tuvisen
·
Träning Ni som ridit in era hästar,hur länge var dom spända och nervösa? min är riden från sista april,riden en hel del i tre veckor,sen pga att...
2
Svar
25
· Visningar
2 582
T
Träning Är det någon som har erfarenheter om att rida in en häst med bettlöst? Jag började fundera på om det går lika bra eftersom att jag ska...
2
Svar
22
· Visningar
3 617
Senast: Gronda
·
S
Träning Har ni några bra tips på hur man kan träna sin isis på att gå in i hästtransporten? Han är nämligen väldigt svårlastad och de gör att...
Svar
15
· Visningar
1 265
Senast: Yhlva
·
F
  • Låst
Ridning ....och som av en magnet styrs man då oxå till hästhyllan - de KAN ju ha fått in nåt nytt. De hade de inte, men jag hittade den...
Svar
10
· Visningar
1 293
Senast: IngelaH
·
M
Träning hur får man den där verkligen perfekta sitsen igentligen? Jag tycker alltid att det kommer upp något nytt man måste fin slipa på! Har...
2
Svar
20
· Visningar
2 772
M
Träning Om man rider en pigg häst, är det då någon idé att göra halt, rygga ett par steg och sen komma fram i skritt/trav/galopp? Jag upplever...
Svar
19
· Visningar
1 340
Senast: Piraja
·
E
Träning Hej! hoppas på att kanske kunna få ett svar från er andra. Jag hjälper min faster att rida in hennes häst. Allt har gått hyffsat...
2
Svar
26
· Visningar
2 802
M
Träning Igår fick jag veta av en av tjejerna i stallet att en annan tjej använder spö och bråkar med min häst när hon ska ta in hästen. Vi turas...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 771
P
Träning Nu behöver jag all hjälp och alla tips av er som är erfarna shettis ryttare. :) Jag ska hjälpa till att skola ett 4 årig shettis sto...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Helenea
·
Träning ja som rubriken lyder, brukar ni rida in en häst/rida unghäst/eller en buse ;) med långa eller korta läder? själv rider jag med korta...
Svar
17
· Visningar
1 833
Senast: Piraja
·
L
Träning ...Så här? Utan sadel, träns bara en halsring. Det tycker jag är jättebra! Kolla in den här artikeln jag hitta på Aftonbladet...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
8 356
Senast: ika77
·
H
Träning hej! jag har ett sto på 4 år som är 145-150. hon är PRE fast utan stam. jag håller på att rida in henne nu men har ingen sadel som...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: lady_mike
·
L
Träning Jag har ridit en islandsvallack i snart 1 år, bara jag & ägaren som rider honom men ägaren rider väldigt sällan knappt en gång i...
Svar
19
· Visningar
1 308
T
Träning Min gamla pålle hostar jämnt när jag t.ex travar och ja undrar om ni har ngn aning om vad det kan bero på? :confused:
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Tooveee
·
Träning Jag har ett varmblod på 4 år. Jag har ridit in henne och allt har flytit på bra.Hon har en gammal skada på höger fram. En knöl som...
Svar
8
· Visningar
995
Senast: älgen
·
E
Träning Hej! Min häst lägger tungan över bettet om jag inte har tungfelsbett och nosrem. Då lägger han inte tungan över bettet men bettet är...
Svar
18
· Visningar
3 096
Senast: Ek3n
·
Träning Jag skulle vilja veta exakt vad som krävs av hästen för att den skall få hoppdiplom (gärna även gångarts) på 3:årstestet! Detta gäller...
Svar
3
· Visningar
1 080
Senast: Krulidut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka