Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Alltså, jag har tänkt att börja med lite NH eller NH-liknande träning. Jag har läst en massa om det av olika tränare, och jag tycker det...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: skuggi
·
L
Träning ...kan hästen lastas och stå själv i transporten utan att visa det minsta tecknet på stress!! :bump: :D:D:D Jag är så glad! Nu har vi...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Lucky_Me
·
O
Träning Rider för tillfället en unghäst som inte har gjort ett dugg innan. Har själv suttit in och ridigt in och håller alltså fortfarande på...
Svar
8
· Visningar
1 238
Träning Hej jag håller på att rida in mitt 8 åriga varmblods sto och det har gått rätt så bra. men på den senaste tiden jag har ridit henne har...
Svar
15
· Visningar
2 469
H
Träning Jag tar hand om en B-ponny 3 gånger i veckan, rider henne ibland. Är alldeles förlång men dock inte för tung + att jag rider ponnyn i...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: Toker
·
C
Träning Efter att ha läst lite ur tråden: "Omröstning: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg" så undrar...
Svar
4
· Visningar
1 739
Senast: Yrja
·
Träning Det mesta träningen gör ju mer skada är nytta om man gör det för ofta, därför undrar jag hur många dagar i veckan som man kanklättra och...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: Olympus
·
H
Träning Ska börja tävla en D-ponny, ridskoleponny, till hösten. Passar mig perfekt, liteliteliten knsk när hon nte går i form då hon har hyfsat...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: Hannaa--
·
S
Ridning Era mål för 2008? ska det stå. Satte mig igår och skrev ner lite mål för mitt arbete och kom snart att tänka på målet för mina hästars...
2
Svar
29
· Visningar
2 628
Senast: Spider84
·
Träning Hej! Efter att ha släppt ihop ett antal hästar nu de senaste dagarna har jag uppmärksammat att några valacker skvätter kiss som...
Svar
6
· Visningar
2 334
Senast: Laizita
·
Träning Har undrat under lång tid hur ryktet om att araber är "stirriga" har uppkommit. I mitt tycke är det tvärt om. Har varit på många...
Svar
12
· Visningar
1 488
Senast: SiZo
·
L
Träning Jag har en 15 årigt hlb valack som jag nyss har köpt. Han är tyvärr svår lastad. Jag har tränat med hjälp av en person till när man...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: _jossan__
·
C
Träning Hur gör ni när ni longerar? Jag har fått lära mig olika kommandon på olika ställen jag varit på. Jag brukar alltid välja det som hästen...
Svar
12
· Visningar
1 609
Senast: JK+T
·
Träning Hej! Jag har börjat att använda sporrar på min ponny, i början så funkade det bra utan sporrar, men så sa min "tränare" att jag kunde...
Svar
19
· Visningar
1 603
D
Träning Hej, undrar en sak om longering :) Min ponny tycker att det är jättekul att bli longerad! :D Men tyvärr har jag inga...
Svar
5
· Visningar
757
Träning Hej! Jag har ett problem med min 4-åriga häst. När vi rider ut ensamma stannar han ibland och vägrar röra sig. Lägger man till spöt...
Svar
15
· Visningar
2 134
Senast: Moonligth
·
Träning Har en fråga hur får man ner en körhäst i vikt? Jag har en tinker som är överviktig och inga muskler direkt. Hon körs mest för både hon...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: pinky
·
O
Träning .. vad gör man åt det egetligen? Jag vet att det inte finns jättemycket att göra, men vad gör du? Vad har du för tips? Vet man vad...
Svar
12
· Visningar
1 565
Senast: Grimsberg
·
M
Träning Hej! Jag är 12 årig tjej med en 6 årig ponny kallad Music. Han är urgullig och lydig när man rider och så. Men när han ska longeras så...
Svar
13
· Visningar
1 161
Senast: Music
·
D
Träning "Gills det" som motion om man bara går med hästen? Nu under helgen har jag tagit rätt långa promenader med min ponny och han verkar...
Svar
8
· Visningar
986
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama