Sv: Vågar du rida...
Ärligt talat.. Gud så tröttsamt det är med okunniga journalister. Det är ju rent av pinsamt att läsa.
"Om det är någonting som imponerar på mig så är det när man träffar personer som verkligen kan konsten att kommunicera med hästar."
Längre ner:
Fråga: "Hur stannar du?"
Svar: "Jag tar bara i halsringen"
Detta är inte mer djurkommunikation än att ha träns. Det är EXAKT samma princip, samma sak helt enkelt. Det är inte annorlunda mot att ha träns, bara mindre skarpt.
Jag rider också utan träns. Utan halsring, utan sadel. Hoppar, tränar dressyr, rider ut. Men om jag satt och drog i en halsring så har jag ingen anledning att sluta med träns. Av någon anledning så blir dessutom kravet på ridningen helt andra när man rider utan träns. Att åka häst är plötsligt detsamma som att rida.
Nä, detta är ett smakprov på vad som komma skall och hur folk snart kommer att börja bete sig dumdristigt och farligt. Utan kunskap, utan eftertanke. För det ser ju "häftigt" ut! Usch, vad mänskligheten är förutsägbar. Blä.
*negativ och mycket icke imponerad ttl* - som fö fick en gnutta ny motivation att åka ut och träna kommunikation med hästen efter jobbet.