Vågar du rida...

Sv: Vågar du rida...

...Så här? Utan sadel, träns bara en halsring.

friskritt.jpg

Du menar såhär? Fast jag har ett schabrak att sitta på- vill inte smutsa ner ridbyxorna för mycket :D

Ärligt talat.. Gud så tröttsamt det är med okunniga journalister. Det är ju rent av pinsamt att läsa.

"Om det är någonting som imponerar på mig så är det när man träffar personer som verkligen kan konsten att kommunicera med hästar."

Längre ner:
Fråga: "Hur stannar du?"
Svar: "Jag tar bara i halsringen"

Detta är inte mer djurkommunikation än att ha träns. Det är EXAKT samma princip, samma sak helt enkelt. Det är inte annorlunda mot att ha träns, bara mindre skarpt.

Jag rider också utan träns. Utan halsring, utan sadel. Hoppar, tränar dressyr, rider ut. Men om jag satt och drog i en halsring så har jag ingen anledning att sluta med träns. Av någon anledning så blir dessutom kravet på ridningen helt andra när man rider utan träns. Att åka häst är plötsligt detsamma som att rida.

Nä, detta är ett smakprov på vad som komma skall och hur folk snart kommer att börja bete sig dumdristigt och farligt. Utan kunskap, utan eftertanke. För det ser ju "häftigt" ut! Usch, vad mänskligheten är förutsägbar. Blä.

*negativ och mycket icke imponerad ttl* - som fö fick en gnutta ny motivation att åka ut och träna kommunikation med hästen efter jobbet.

Jag har ridit min häst med hack, och sen har jag skuttat upp på honom och "ridit" från hagen i grimman. Men aldrig seriöst så. Det hade jag verkligen viljat om jag hade den kontakten med min häst!
Dock har vi inte paddock i närheten, och att börja mitt ute på en väg är kanske inte det bästa ;)

Kanske på min egen häst, men med någon annan skulle jag nog inte göra det.

bara på inhägnat område med halsringen än så länge och till o från sommarhagen i grimman:D

något samanbiten pålle...
6312343.jpg

6312400.jpg

4435564.jpg

3862960.jpg

Red med bara grimma en gång på min häst. Hon var dock lite pigg och slängde av mig i en snöhög. Men annars gick det bra. Hon är väldigt lyhörd på hjälperna mo hon sätter den sidan till.

min skulle ja alla gånger kunna ridap å utan utrustning alls!

dock förstår han inte de där me att flytta för skänkeln och sånnt så svänga de skulle ja inte klara :p

Härligt det är att se alla dessa bilder:d mycket trevligare än skarpa bett, breda, hårt spända nosgrimmor, hårda händer, sporrar o så! Detta är ridkonst!!

Jag tyckte att de andra filmerna, som var på Stacy Westfall - som visades i tråden såg trevligare ut.

Men alla tycker olika :)

Det där måste jag protestera lite mot, Visst det är riktigt roligt att se detta.

Men jag tycker inte att: Bett, sporrar och träns betyder hård ridning.

Jag föredrar att rida bettlöst. men jag gillar sadel för balansen är tyvärr inte vad den varit.

Det vet jag tyvärr inte. man kan dock bli medlem i hans forum på internet. det är som ett slags skolforum där man får jättevärdefulla tips, men det är väldigt höga krav på de som vill bli medlemmar och det är svårt att "komma in". Jag har försökt men tyvärr inte fått någott svar. Det är det enda negativa med honom. Han skulle kunna hjälpa så många världen över, men han har väl självklart en alldeles godtagbar anledning som jag bara inte har listat ut riktigt än.

Det där måste jag protestera lite mot, Visst det är riktigt roligt att se detta.

Men jag tycker inte att: Bett, sporrar och träns betyder hård ridning.

Nej, det behöver inte betyda hård ridning men det gör ofta det tyvärr. Det är bara att gå till vilken ridskola som helst o kika...

Var det inte Hans Delling som red så på en uppvisning i Globen (osäker på arenan...). Har ett urklipp på det någonstans.... Efter det har jag sett fler och fler som anammat den ridningen

Hans Delling har jag haft som lärare o han rider ibland utan sadel o träns:) gör uppvisningar så. Han gjorde bla en sådan uppvisning på vår skola. Han tyckte många gånger vi skulle rida helt utan tyglar med bara vikten. Mycket nyttigt o kul!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 590
Senast: Mia_R
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia
  • Stillsam sysselsättning?