Sv: Trivs hästar med alla slags djur?
Shettis är dyrare ä så.. Verkning kostar ca 250 om man har samma kostnad som jag har. Sen är det avmaskning, försäkring, veterinär, vaccinera, hö/hösilge kostar lite olika. Vitaminer om det behövs.
Sen tycker inte jag det är rätt att skaffa en shettis om man inte har tid till den oxå. Jag har för tillfället absolut ingen tid över till en shettis. För de ska tränas/motioneras. Bara för att de är små o billig betyder det inte att de kan stå i en hage hela livet.
En shettis behöver samma vård, kärlek och träning som en stor häst.
Och även om de är gammal så behöver de röra på sej mer än i hagen. Annars riskerar även de att bli gammal ännu fortare!
Bara maten som brukar bli billigare!
Det finns ju massa folk som säljer hästar som sällskapshäst. Om den är gammal och inte blir riden så behöver du ju bara ge den bra hö och kanske vitaminer och mineraler.
Försök att hitta en shettis! Vad kan det kosta att ge en shettis hö? hur mycket äter dom? 5 kg per dag? eller? (har aldrig haft shettis jag gissar bara) och hö kostar väll runt 2 kr kg, så 10 kr per dag att ha en shettis.
10 kr X 30 dagar = 300 kronor per månad.
sen behöver hovarna slipas men det kan ju inte kosta mycket.
satsa på en shettis!!
Shettis är dyrare ä så.. Verkning kostar ca 250 om man har samma kostnad som jag har. Sen är det avmaskning, försäkring, veterinär, vaccinera, hö/hösilge kostar lite olika. Vitaminer om det behövs.
Sen tycker inte jag det är rätt att skaffa en shettis om man inte har tid till den oxå. Jag har för tillfället absolut ingen tid över till en shettis. För de ska tränas/motioneras. Bara för att de är små o billig betyder det inte att de kan stå i en hage hela livet.
En shettis behöver samma vård, kärlek och träning som en stor häst.
Och även om de är gammal så behöver de röra på sej mer än i hagen. Annars riskerar även de att bli gammal ännu fortare!
Bara maten som brukar bli billigare!