70 års present

KesoNeso

Trådstartare
Hej.

Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar.
Vi är inne på någon typ av upplevelse av lugnare modell, men kan inte riktigt komma på ”det där” som vi tror hon skulle uppskatta lite extra.
Vi har funderat på spa, men tror kanske inte det är hennes grej. Vi var inne på övernattning på nån fin herrgård/slott, men hon måste kunna ta sig till grejen med buss/tåg, då vi tänker att hon ska få åka med en vännina och ingen av dem kör bil längre.
Just nu pratar vi om en trerättersmiddag av lite finare modell, men jag hade gärna kommit på nåt lite ”mer”.
Så har ni några bra förslag?
De utgår från Helsingborg och behöver som sagt kunna ta sig dit med tåg/buss.
Prisklass runt 2000 för 2 personer.

Kom gärna med konkreta förslag om ni känner till nåt ställe. Jag hittade glasblåsning, en sån grej tror jag hon hade tyckt varit lite spännande men det närmsta var i Göteborg, det är för långt iväg.

Någon teater eller liknande att gå på?

Eller dela den i 2: fin middag med väninnan och någon grej med er vid senare tillfälle? Kan ju vara mysigt att ha något att se fram emot?

En bra teater, finare middag och hotellövernattning tillsammans med väninnan i till exempel Malmö eller annan närliggande stad? Ni kan ju satsa på ett lite lyxigare rum för att förhöja känslan av något extra även om det inte är ett slott. Eller en Köpenhamnsresa med väninnan med liknande upplägg?

Vad uppskattar hon? Är det fina viner kanske en vinprovning i samband med resa kunde vara något.

Gillar hon matlagning kanske något extra kul kan vara att få gå på något matrelarat. En väninna till mig ordnade när hon fyllde jämnt en matlagningskurs tillsammans med släkten hos en känd kock för en kväll . Det var en aktivitet hon köpte där det var en lyxigare festmåltid de lagade som de sedan avnjöt tillsammans. Det var väldigt kul och trevligt tyckte alla.

Allt beror ju på vad din styvmor uppskattar och tycker om . Men jag tycker att kombinera flera olika aktiviteter i en stad kan vara en bra ide om ni inte hittar något färdigt paket.

Vi skickade svärmor och svärfar på mordgåta med middag och övernattning när de fyllde 70 båda två. Det blev väldigt uppskattat. Vi bokade vi sommarteater, som har event på flera ställen i den södra delen av landet.

De bor i Laholm men åkte till Linköping för sin present. Eftersom svärfar har svårt att gå men gärna kör bil. så fick det bli en sittande variant som inte fanns närmare dem.

Liknande trådar

Relationer Min sambo fyller 30 år om ungefär en månad. Jag skulle helst vilja ge honom en heldag bestående av olika "aktiviteter" men jag vet...
2
Svar
21
· Visningar
4 257
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 975
Senast: Lotus
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 359
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama