Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Har en kompis som precis köpt sig en oinriden arab pojke, kalas snygg sak som kommer bli jätte fin MEN hon rider han med upp och...
Svar
19
· Visningar
1 933
Senast: hillevie
·
D
Träning Har börjat löshoppa min 9-åriga islänning som omväxling och skulle kunna behöva lite tips angående det här med hindermått och avstånd...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: vildros
·
Träning Mitt sto har fölat och det är första fölet för mig. Vill gärna ha tips om böcker som handlar om fölets första levnadsår och...
Svar
4
· Visningar
777
Senast: garibaldina
·
Träning Min häst nöter ut skydd jättefort! Han slår ihop mest bak (hela kotskydden är repiga) men även fram, både på kotorna och ibland skrapar...
2
Svar
36
· Visningar
4 280
Senast: Kaki
·
I
Träning Min häst blev lite uttråkad när jag red igår (bommar, hoppning) Hon brukar vara väldigt framåt men igår blev hon nästan lite seg. Jag...
Svar
14
· Visningar
1 005
Senast: Cindybell
·
Träning Vet att det tidigare har lagts ut länk till lantmäteriets sida, under Distans-tråden, där man kunde mäta sin ridsträcka osv med hjälp an...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Mirraya
·
L
Träning Jag har en nsvd travare som bara gått på travet ett fåtal gånger innan hon blev ridhäst. Hon 9 år nu och det går inte att fatta galopp...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Totola
·
S
Träning Hejhej! Jag hjälper en familj med deras 4-åriga b-ponny. Det är bara jag som rider henne för dottern har fortfarande inte så goda...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: Elina8
·
S
Hästhantering Ni som vigt ert hästliv åt PNH, hur har er utveckling sett ut? Vore verkligen jättekul att få läsa och se bilder på "Då" och "nu". Vad...
Svar
3
· Visningar
1 106
Senast: SAVVY
·
Ridning Några här som testat ha tygeln i ringarna på sidan av bettet på stången? Tänkte om man vill ha tränsbettseffekt istället för kapson men...
Svar
6
· Visningar
1 391
Senast: kolfinnur
·
Ridning Ni som rider med tyglarna 2+2, hur håller ni tyglarna? Vilken av tyglarna har ni överst, alltså mellan ringfingret och lillfingret...
Svar
3
· Visningar
1 252
Senast: Spider84
·
M
Träning Hej=) Jag har möjligheten att få ha en egen foderponny efter vi har flyttat(vilket vi gör den 23juni). Men jag vill hemskt gärna ha det...
Svar
15
· Visningar
1 807
Senast: Moooa
·
I
Träning hej! Visst finns det ett visst avstånd man kan ha mellan bommarna när man rider så man slipper byta avstånd när man ska rida i en annan...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: Martenix
·
M
  • Låst
Träning Hur vet man om en häst är viktbärande? Jag har två Welsh i normalkondition, den ena är 127 och den andra är 133 i mankhöjd. Hur lång och...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: IngelaH
·
S
Träning Jag har en D-ponny på 17 år som ännu är hyfsat fräsch. Han har dock blivit väldigt stel i nacken, hård i munnen och lat, och jag vet...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: Qluring
·
K
Träning ...ja min tant här hemma VÄGRAR rent ut sagt att lämna stallgårn. Att gå ut ifrån stallet är ett stort steg, rädd är hon inte men hon...
Svar
10
· Visningar
1 398
Senast: Krulidut
·
L
Träning På vilket sätt hindrar ett v-format boxgaller hästen från att väva?
Svar
7
· Visningar
1 161
Senast: Tooveee
·
C
Träning Rider en supertrevlig fullblodsvalack som tidigare gått löp. Hästen har mycket fina gångarter med ett plus för traven och arbetar...
Svar
15
· Visningar
2 020
Senast: Totola
·
P
Träning Hallå allihopa. I sommar ska jag på ett ridläger och har inte ridit på 7-8 månader. Före det hade jag ridit 2 och ett halvt år ( före...
Svar
8
· Visningar
845
Senast: HMQ
·
S
Träning Varför rider man in med massor av tillbehör på hästen? Varför kan man inte bara rida in utan något alls? visst kanske halsring, grimma...
2
Svar
38
· Visningar
2 652
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar