Avstånd i hoppning? :S :/

Sv: Avstånd i hoppning? :S :/

Precis. Därav att jag inte förstår frågan hur många galoppsprång hon ska ha mellan studs? *förvirrad*

Jag tror hon menar avstandet mellan hindrerna i studsen, men det ar omojligt att saga med hennes luddiga beskrivning av hasten

Och den luddiga beskrivningen av frågan! :angel:

Jaja :angel:

Men nu åter till frågan/ frågorna.
Någon som skulle kunna tala om för mig vad för avstånd som gäller?

:bow::bow:

For det forsta tycker jag att du ska tagga ner lite, med din ton finns det ingen som vill hjalpa dig

For det andra sa kan du ju inte komma med ett sant idiotiskt pastaende som att det ar hastens jobb att avgora hur den ska ta sig over hindret. Att lata hasten bestamma takt och tempo kan bara bli farligt.
Hur tror du det skulle ga om jag bara lat min hast skota jobbet nar jag kommer in och ska hoppa i varldscupen?
Men, jag antar att de ryttarna inte heller paverkar sina hastar, utan de ar hastarna som skoter det hela.

I det stora hela tycker jag det verkar som att du inte riktigt har en bra "hoppgrund" (detta ar endast av hur jag tolar dina inlagg) och borde ga tillbaka nagra steg och se till att grunderna sitter innan du ger dig in pa avstand och liknande. En tranare later som en bra ide.

Dessutom kan en tranare som ser dig och hasten in action hjalpa dig med vilka avstand du behover for din hast pa ett helt annat satt an vi pa ett internetforum dar det enda vi fatt att ga pa ar att hasten ar storgalopperad. Det ar inte tillrackligt for att man ska kunna ge dig nagra konkreta tips.

det är SÅNT jag inte vill ha! jag vill bara veta AVSTÅNDEN inget annat jag har tränar och alla skit det är AVSTÅNDEN jag vill ha hjälp med klart att jag blir förbannad när alla påstår att jag borde rida mer dressyr eller att jag inte kan hoppa!

Nu kanske jag missuppfattar frågan helt, men mig veterligen är studshinder en kombination av hinder som är så tajt att hästen inte hinner ta ett galoppsprång, utan landar och sedan trycker av mot nästa. Annars är det väl kombination vi pratar om?

/Apo, försöker minnas sin ridskole-tid :D

i studs tar hästen inga galopsprång emellan nej men man måste ju fortfarande veta avståndet

äh skit i det lägg ned hela tråden ni är ju ändå bara ute efter att hacka på folk:mad:

Klart andra blir förbannade när du bara beter dig som en liten skitunge fast dom försöker hjälpa dig :mad:

Ska du hoppa studs tar hästen inga galoppsprång mellan hindrena.
För att du ska förstå : VI KAN INTE GE DIG NÅGRA EXAKTA AVSTÅND TILL EN KOMBINATION EFTERSOM ATT DU HAR FÖRKLARAT FÖR LITE OCH FÖR DÅLIGT VAD DET ÄR DU VILL GÖRA, OCH EFTERSOM ATT VI VET FÖR LITE OM HÄSTEN.

Personerna som skriver här i tråden är jätteduktiga och du är bara otrevlig när dom vill hjälpa dig. Räkna inte med att få någon hjälp då.

Ta hjälp av din tränare om du har en sådan. Ursäkta ett otrevligt inlägg.

Senast ändrad av en moderator:

Prova google eller sök i gamla trådar?

Haha, smart :idea:
Det hade jag inte ens tänkt på så tack för rådet :laugh:

Uppenbarligen kan du inte hoppa...

Men, har du nu en san fantastisk tranre fraga den SOM HAR SETT ER IN ACTION

Hur f'n tror du vi pa ett internetforum ska kunna sitta och saga exakta avstand till dig?!

Kom ner pa jorden och bli lite odmjuk, med din atittyd kommer ingen vilja hjalpa dig.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 798
Senast: Görel
·
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 196
Senast: pastejja
·
Hoppning Hej! Jag har en ponny, som jag kör i vanliga fall, som jag vill träna lite studs-serier med för att träningen ska bli varierad...
Svar
11
· Visningar
2 215
E
Hoppning Jag behöver lite hjälp med avstånden på bommarna och hindrena. Jag har en D-ponny/liten häst som är någonstans mellan 148-150cm i...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Kaffikakk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix