Varför har du din häst?

Sv: Varför har du din häst?

Jag har häst därför att jag älskar hästlukt, mockning och allt vatten släpande. Höintagande får mig att känna mig bra och värdefull. Jag älskar motionen det innebär att ha häst.

Min häst köpte jag för att hon behövde ett bra kärleksfullt hem och jag hade tid, plats och råd.

Min häst har jag kvar för att hon så vacker att jag är nöjd med att bara se henne i hagen. Hon är så vänlig att pyssla med så länge du gör på rätt sätt. Hon har alla dessa personligheter och humör som gör att jag har "flera hästar i en". En dag i grimma på luffen inte rädd för något. Nästa dag på ridbanan och skyggar för blommorna men hoppar husen.

Jag har häst enbart för att sitta högt när jag talar med mina medmänniskor.
Självklart skaffade jag en ganska hög häst så jag även kan se ner på andra som sitter till häst!

Och med att ha häst vill jag visa att jag är hästägare och alltså står över alla som inte har häst (dom elendiga stackarna)

NOT! ;)

Jag sliter varje dag för att ha häst. Svettas och kliver runt i dynga och det är inte det minsta lilla glamoröst att ha häst.
Massor av arbete och passning men.......Underbart! :love::bow:

Jag har häst för att jag tycker det är roligt, och jag älskar att hålla på med hästar specielt med min ponny som jag älskar överallt annat.
Har han inte för tävlings skull, men jag tycker det är roligt att tävla. Men tävlar inte för att vinna utanför att det ska vara kul, tycker det är roligt innan också. När man får hålla på att fixa och göra ponnyn och sakerna fina ;)

BRA tråd!!ja jag har mina hästar för att jag tycker om hästar..Vi kommer överens i bland o i bland är det rena kaosen.
Men det är ju som barn, dom kan man ju inte göra sig av med..Himla bra tråd...

Oj, ja så här i efterhand är jag jätte glad över min häst, visst har jag varit glad för honom hela tiden men ...... Jag köpte honom för att han skulle gå på slakt för 20 år sen och då var jag nybörjare på egen häst. Vad jag inte visste var att han skulle bli en glad amatör på allt!
Han är ju min familj nästan mer än mina barn och min gubbe;)
Han är 23 år idag och kommer att fortsätta vara min bästa 4benta vän tills han inte orkar mer och då ska jag glädjas över allt som vi gjort tillsammans.

Det svåraste är ju att finna en lika allsidig häst igen./tokloke

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 026
Senast: Ponsa
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 145
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 135
Senast: Tualma
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka