H
Helenea
Sv: Varför har du din häst?
Målet med mitt inlägg var absolut inte att klaga på någon, ursäkta om du uppfattade det så. Målet var att hitta fler som bara hade häst utan någon egentlig anledning.
Man vet alltid själv vad som är bäst för sig och sin egen häst, därför säger jag inte att du gjorde fel i att sälja din häst, jag säger bara att jag själv aldrig skulle gjort det. Jag skulle hittat någon annan som skulle kunnat rida och själv skulle jag kanske bara ridit ut någon gång i veckan. Det finns så mycket mer an kan göra än att rida, det är så jag tänker.
Som sagt, du gör hur du vill och jag är säker på att du tog det bästa beslutet för båda dig och din häst.
Självklart har jag häst för att jag tycker det är kul (trots att jag tävlar), såvida man inte blir tvingad har väl alla det av den anledningen!
Däremot har jag mycket svårt att förstå hur du tänker. Min första häst var en liten b-ponny. Jag älskade henne verkligen, men precis som alltid med de där små växte jag ur henne. Jag red så länge det var möjligt, men när hon pga min längd började stanna på hinder insåg jag att jag var tvungen att sälja henne.
Om jag behöll henne skulle vi kunna göra mindre och mindre tillsammans, vi hade redan förlorat hoppningen som vi båda två tyckte var roligast. Min sits blev dessutom sämre och sämre vilket inte var bra för någon av oss. Än så länge var jag inte för tung, men självklart skulle även den dagen komma.
Så vad skulle jag göra? Se en tioårig ponny som älskar att bli riden bara gå i en hage och bli tjock, samtidigt som jag tappade all ridning? Två hästar har vi inte råd med, så det var inget alternativ.
Jag valde att sälja henne till en familj med en ny liten tjej som älskar henne. Hon har fått ett föl och är jättenöjd med livet. Själv grät jag varje dag i nästan ett år efter att vi sålt henne, och det händer fortfarande att tårarna bara börjar rinna när jag tänker på vår tid tillsammans, trots att jag köpte en ny ponny direkt.
Jag älskar min förra ponny minst lika mycket som någon här på buke älskar sin häst, men ibland måste man se till vad som är bäst för alla.
If you love something, let it go.
Målet med mitt inlägg var absolut inte att klaga på någon, ursäkta om du uppfattade det så. Målet var att hitta fler som bara hade häst utan någon egentlig anledning.
Man vet alltid själv vad som är bäst för sig och sin egen häst, därför säger jag inte att du gjorde fel i att sälja din häst, jag säger bara att jag själv aldrig skulle gjort det. Jag skulle hittat någon annan som skulle kunnat rida och själv skulle jag kanske bara ridit ut någon gång i veckan. Det finns så mycket mer an kan göra än att rida, det är så jag tänker.
Som sagt, du gör hur du vill och jag är säker på att du tog det bästa beslutet för båda dig och din häst.