Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Ni som har ston, hur rider ni när de brunstar? Som vanligt? Inte alls? Vissa ston kan ju bli helt omöjliga när de brunstar, andra...
2
Svar
27
· Visningar
4 087
Senast: vildros
·
F
Träning Halloj! "Rider" nu en treåring. Han är precis påbörjad och min tanke var att han skulle gå skritt, trav och galopp lagom till regnet kom...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: axel
·
Träning Jag har köpt en egen transport(har lånat i stallet tidigare) och för att testa körde vi min häst en kort runda(ca 30min). Vi hade alla...
2
Svar
21
· Visningar
2 415
Senast: ElAmir
·
J
Träning Hej, Vi har en D-ponny i stallet som är slutmätt till 141 cm, hon är 10 år. När hon slutmättes så mättes hon till exakt 141 cm och...
Svar
10
· Visningar
1 750
Senast: lil-sis
·
T
Träning Hej Är en ponnymamma som måste få skriva av mig lite. Har det inte gått lite hysteri kring det här med barn som ska ha dyra och fina...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 859
Senast: ducell
·
Träning Hur gör ni när ni ska "lära" en häst att lyfta fötterna? Tålamod och godis? Något särskilt knep för att få dom lyfta? Min...
2
Svar
36
· Visningar
6 382
Senast: Mansoura
·
J
Träning Hej! Min medryttarhäst är väldigt jobbig. Hon vill nästan aldrig komma in från hagen på sommaren. Visst, man får in henne när det...
Svar
15
· Visningar
1 165
B
Träning Vet en unghäst som är svår att tränsa av , då den när man ska spänna upp tränset försöker klia sig mot allt som finns/trycka mot...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: studs_boll
·
T
Träning Jag ber om ursäkt om tråden hamnat fel, flytta på den isåfall. Jag har en sommarhäst som hela tiden sparkar med ena framhoven i marken...
Svar
6
· Visningar
995
D
Träning Hur vanligt är det att en häst lägger sig och sover i hagen, när den är helt ensam? För man har ju hört att hästar inte lägger sig...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 903
Senast: vanimelde
·
C
Träning Min ponny är extremt spruträdd, hon behandlades nyligen för borrelia men man fick avbryta behandlingen för 3 dagar eftersom vet. var för...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: CarolineB
·
A
Träning Nu startar jag kanske en het diskussion :p En del använder hjälptyglar (gummisnodd, inspänningstyglar, gouge etc) på sina treåringar...
Svar
12
· Visningar
1 933
Senast: Solis
·
P
Träning Jag är en 13-årig tjej som tillsammans med min mamma har köpt ett 5-årigt svart islandssto. När vi provred travade hon, men tog också...
Svar
4
· Visningar
1 717
Senast: Johanna-79
·
Träning :bump: Jag ska flytta med min häst ner till Skåne & ska skicka henne med en lastbil. Är det nån som vet nått bra företag som åker...
Svar
6
· Visningar
1 153
Senast: moniq
·
Träning Jag har precis fått hem en ny häst som kom från tyskland förra veckan. Han är rätt spänd(inte så konstigt) och i galoppen så byter han...
Svar
11
· Visningar
1 722
Senast: NilaD
·
J
Träning Har aldrig hört talas om en häst som blivit inriden (från start alltså, aldrig haft en människa på ryggen) under äldre dar, och med...
Svar
10
· Visningar
1 519
Senast: _Emma_
·
Träning Gud vad jag har blivit gammal och feg. Och GUD vad jag har blivit feg sen jag fick barn. Har väl aldrig varit så harig i hela mitt liv...
Svar
17
· Visningar
1 961
Senast: angelwings
·
Träning Jag har köpt mej en gammal (17årig) ardenner tant att ha som rehab o promenad häst efter alla mina skador . Problemet ligger i att hon...
Svar
5
· Visningar
919
Senast: CeciliaW
·
Träning Sånt här: http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/1614 Hur är det med själva tränsbettsdelen, känns lite som det kan bli...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 233
Senast: Alexandra_W
·
C
Ridning Som häst-terapeut får man se en hel del. Det som blommar upp nu i och med populäriteten i den "Akademiska ridningen" är hypermobilitet i...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
23 584
Senast: perl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve