Hur gör ni?

Sv: Hur gör ni?

jag testar alltid vad den kan o inte kan även om jag aldrig har ridit den förrut alla hästar har en eller flera svagheter och det är svagheterna som man ska träna på..ikke att jag låter hästen få göra vad den vill fösta gången när jag rider den...hästen ska jag som jag vill inte som den själv vill, så om den gör d men inte så bra så är jag nöjd (om det är något den inte gjort förr) annars så tränar jag tills den gör d bättre (kan även vara jag som inte visar vad jag vill ordentligt och då är d jag som behöver träna mer på just den saken...men alla är vi olika med ridningen

Jag sitter upp och börjar med att titta så att gas broms och styrning fungerar. sen beroende på syftet med ridningen ställer jag krav på hästen.:)

Jag börjar med att skritta ett eller flera varv beroende på läget.
Sedan gör jag halter och volter för att se hur mycket man måste "jobba" med det och sedan gör jag mjukgörande övningar i olika nivåer beroende på häst.

beror väl på lite varför man rider på hästen ska man rida ut brukar jag mer kolla så att den lyssnar på mej, spec på förhållningar , (rider mkt travare när jag jobbar på helgerna) rider jag någon på banan så rider jag väl typ som vanligt, värmer upp först sen börjar man väl kräva lite va dom och så anpassar man sej ju efter hur den hästen är.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 767
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar