Hur gör ni?

Sv: Hur gör ni?

jag testar alltid vad den kan o inte kan även om jag aldrig har ridit den förrut alla hästar har en eller flera svagheter och det är svagheterna som man ska träna på..ikke att jag låter hästen få göra vad den vill fösta gången när jag rider den...hästen ska jag som jag vill inte som den själv vill, så om den gör d men inte så bra så är jag nöjd (om det är något den inte gjort förr) annars så tränar jag tills den gör d bättre (kan även vara jag som inte visar vad jag vill ordentligt och då är d jag som behöver träna mer på just den saken...men alla är vi olika med ridningen

Jag sitter upp och börjar med att titta så att gas broms och styrning fungerar. sen beroende på syftet med ridningen ställer jag krav på hästen.:)

Jag börjar med att skritta ett eller flera varv beroende på läget.
Sedan gör jag halter och volter för att se hur mycket man måste "jobba" med det och sedan gör jag mjukgörande övningar i olika nivåer beroende på häst.

beror väl på lite varför man rider på hästen ska man rida ut brukar jag mer kolla så att den lyssnar på mej, spec på förhållningar , (rider mkt travare när jag jobbar på helgerna) rider jag någon på banan så rider jag väl typ som vanligt, värmer upp först sen börjar man väl kräva lite va dom och så anpassar man sej ju efter hur den hästen är.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 564
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: Squie
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
2 019
Senast: Bowman
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka