Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Träning OK!...Den förra är låst...här kommer den nya:D Lilly ser hoppfullt mot framtiden. Ohalt...tömkörs för tillfället. Om någon månad kanske...
53 54 55
Svar
1 097
· Visningar
71 047
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Eftersom att den andra tråden blev så lång och låst så startar jag en ny och förhoppningsvis är jag lite mer delaktig i denna :angel...
58 59 60
Svar
1 188
· Visningar
74 450
·
Träning Jag vet inte vad jag ska göra med min lilla 2-åring. Han har blivit rädd för andra hästar. Det började med att han har gått på...
Svar
8
· Visningar
1 254
R
Träning Hej, jag har aldrig riktigt fått kläm på hur jag får hästen jag rider i en bra form. Någon som har tips till mig som ryttare på hur...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 828
Senast: lewellyn
·
Träning Hej! Idag när jag skulle ta in och natta min häst så var han inte sig själv. Först travade han fram o tillbaka längs grinden, vilket han...
Svar
17
· Visningar
1 400
Senast: Switch
·
O
Träning Jo, nu är det ju så att jag ska få min allra första medryttarhäst, äntligen! :) Jag är snart 15, har ridit på ridskola i fyra år, men...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: Elina8
·
J
Träning När jag tittar på folk som rider är skänkeln oftast helt still, alltså vid lättridning i trav. Men när jag själv gör det så är den inte...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Elina8
·
D
Träning Hur ska man göra med en ponny som bara tror att han kan gå över en? :crazy: För när jag säger till honom blir han jätteglad xD Öronen...
Svar
6
· Visningar
1 526
B
Träning Hej, någon som har förslag på några ridlekar? skulle va kul med lite nytt. :) tack på förhand.
Svar
1
· Visningar
1 163
Senast: Ravishing
·
M
Träning Hej :) Har nu på senaste ridturerna försökt att rida utan tyglar o bara hålla i manen o styra med skänklarna.Har ridit över bommar o...
Svar
5
· Visningar
1 491
Senast: Tuvisen
·
Träning När har ni introducerat det för era unghästar? Hur introducerade ni det? Vad hade ni befäst innan dess? Varför började ni? Vad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 694
Senast: Solis
·
Träning Hejsan! Har en häst som är behandlad för knä- och kotledsinflammation, idag var vi på återbesök och då var knäledsinflammationen borta...
Svar
1
· Visningar
755
Ridning Med tanke på hur diskussionerna brukar bli, när akademiska ryttare diskuterar sina priser, vore det roligt med en jämförelse mellan...
Svar
12
· Visningar
1 387
Senast: Totola
·
Träning Jag ska ta mig an en 5 åring som blev inriden förra året. Man måste driva och skänkla JÄTTE mycket för att han ska gå framåt. Hur ska...
Svar
19
· Visningar
1 892
Senast: majabergman
·
M
Träning Hej:D Det är så här att jag rider en Nordsvensk (travare) som typ inte kan någonting, jusst nu kan han skritta trava tempo växlingar i...
Svar
1
· Visningar
821
L
Träning Jag drömmer om att få ta in min häst från hagen, borsta en längre stund och sedan rida ut eller på banan utan att bli arg, stressad...
Svar
3
· Visningar
1 038
P
Träning Ca 1,5 mån av nf-ras och stark och envis som synden. Bryr sig ej om mamma alls. Jag kommer i närheten av henne bra i box för att sätta...
Svar
4
· Visningar
1 096
Senast: Poppan2006
·
C
Träning vet inte vart tråden ska ligga... men gissar på att den passar här.... tittade på slutsenen i filmen den sista samurajen igår.... nån...
2
Svar
34
· Visningar
5 610
Senast: Badger
·
P
  • Låst
Träning snälla ngn hjälp mig med råd!!!!!!!!!!! har en ny svart wellingthon sadel som fäller färg som bara den. hade ju inte varit så farligt...
Svar
1
· Visningar
721
·
S
Träning Rider ni ofta omkull?? Eller har ni gjort det någon gång? Har vart med om en hel del omkullridningar men jag hör aldrig nån annan som...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 822
Senast: Siddyy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?