H
Hattifnatten
Sv: Hjälp!!!!!!
skrika som en häst har hjälpt mig mycket och slå med huvudet
skrika som en häst har hjälpt mig mycket och slå med huvudet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo jag har provat det med grimskaftet men han blir bara mer ilsken då verkar det som och piskan bryr han sej inte om alls, fick han till att sänka huvudet igår då han höll på att bitas rejält men jag klappade till han på mulen var gång och vi stod och höll på ett par timmar med detta innan han tröttnade, sänkte huvudet och gick iväg sen idag fick jag min belöning då jag kunde ge han en morot och tom klappa han utan bett, jösses vad glad man blir då, sen tar man han i grimman och ska ut och gå och allt verkar gå jättebra en stund sen far själva den i han och helt plötsligt e han uppe och klättrar på mina armar......Han e ju halt otrolig då han inte visar respekt eller rädsla för något, så lite jobbigt att få bort han då.
Helt rätt ta hjälp av någon som kan. Behöver inte vara någon som kan NH det räcker med någon som är bra att hantera hästar och som du kan få hjälp av. Det är alltså INTE hästen som behöver hjälp det är DU
för hästar lyssnar ju faktiskt på våra röste mycket mycket mer än vad vi tror!
Även om du har gått kurs i NH så kan du ju inte allt. Men om hästen reser sig och klättrar på din rygg varför går du då med ryggen emot hästen vänd dig och gå baklänges så du hinner reagera innan den reser sig. Klappa då till den med ett spö mellan öronen ordentligt. (hästen är ju inte snäll och då behöver inte du vara det. Eller ha någon bakom som kan driva hästen fram när den vill resa sig. Vilken NH har du lärt dig? Spansk Klaus Ferdinand eller Western? Det skiljer sig väldigt mycket