Lösgjord ryttare?

Sv: Lösgjord ryttare?

Jihooo, lyckades sitta på huk nu, fast bara en kort stund.
Då kanske det finns hopp då?

Diskuterade med min elektro-terapeut (som är ryttare) och hon tyckte jag skulle träna mer av det i sommar.
Själv gick hon ner och visa, lätt som en plätt :mad: :rofl:

Jihooo, lyckades sitta på huk nu, fast bara en kort stund.
Då kanske det finns hopp då?

Diskuterade med min elektro-terapeut (som är ryttare) och hon tyckte jag skulle träna mer av det i sommar.
Själv gick hon ner och visa, lätt som en plätt :mad: :rofl:

Så irriterad man blir på såna typer!:devil:

:rofl::rofl:

Jag kunde inte ha sagt det bätter själv.

Och som Saint säger, ANDNINGEN, glöm inte att andas. Djupandning - in genom näsan - o ut genom näsa o mun. SÅNG är en väldigt avslappande övning och där får man ju heller inte glömma att andas... för då låter det underligt... :rofl:

Ta mig till havet, samt Mälarö kyrka är låtar man kan "drilla" hur länge som helst, för att få en mjuk känsla.

*Hum hum hum hum hum hum...*

Har varit ute på ett skrittpass redan och ska ut igen lite senare i kväll. Utan *hum hum* kommer jag sitta i en grantopp just nu... Med ung 24-åring laddad till max... *harkel*

Hi hi... det finns alltså en till som sjunger i skogen!

Det finns ytterligare en fördel med att sjunga i skogen... under älgjakten. Fast det finns säkert jägare som kan svära på att dom just siktar på en skäckfärgad, falsksjungande älg med reflextäcke... :grin:

Det där är ju superenkelt och jag kan sitta tills fötterna domnar av blodbrist? Så sitter jag ju alltid när jag sätter på bensskydd eller lindar ben. Jag kanske gör fel?

Finns det ingen bild på hur du menar?

Jag fattade det som man ska "kissa-i-skogen-huka"? Eller ska man mer stå upp, fast på huk? Fattar någon alls hur jag menar :D
Om det är alternativ 1 som är det korrekta är det superenkelt, så sitter jag alltid när jag hukar. Alternativ två är lite jäkligare, i all fall i arbetsbyxorna (de är för stora och åker ner, är i vägen helt enkelt!) men det sträcker skönt i benen :D

Ha ha, rätt kul diskussion det blev av ditt inlägg. Jag spännde mig mycket tidigare med tyckte att jag kom tillrätta med det i och med att jag fick bättre balans. Jag skaffade mig helt sonika en balansbräda som jag tränade på hemma (alltså på balans rent allmänt), och JAG upplever att det hjälpte! Först bara genom att stå helt vanligt, sedan genom att t ex blunda och stå helt vanligt, eller genom att studsa en boll mot väggen samtidigt som jag balanserar, eller genom att stå på ett ben på balansbrädan. Jag är ingen expert på ridning - är bara en glad amatör (Har märkt att det är en hel del ridlärare som brukar svara på inlägg), men mina tips skadar ingen i alla fall :) Kanske hjälper det, kanske inte... Mig funkade det på i alla fall:laugh:

Jag fattade det som man ska "kissa-i-skogen-huka"? Eller ska man mer stå upp, fast på huk? Fattar någon alls hur jag menar :D
Om det är alternativ 1 som är det korrekta är det superenkelt, så sitter jag alltid när jag hukar. Alternativ två är lite jäkligare, i all fall i arbetsbyxorna (de är för stora och åker ner, är i vägen helt enkelt!) men det sträcker skönt i benen :D

Alltså... jag gör sitta-i-skogen-kissa ställningen... så uppfattade jag att man skulle göra., Och det kan jag göra i evigheter.

Den andra... mer att man står... den är ju en jäkel för benmuslkerna... statisk belastning när den är som jäkligast.

"Kiss-i-skogen-huka" det är inga problem. Jag är så överrörlig både här och där att jag kan sitta så, tills benen somnar... men problemet kommer när jag ska resa på mig... Då får jag lägga mig på sidan, åla runt på magen och kravla mig upp mot en dörrkarm, stol, hästben, eller vad som finns i närheten... DÅÅÅ vore det bra med snygga, välmusklade gentlemän till karlar. Men de är sällsynta i mina trakter. :crazy:

"Kiss-i-skogen-huka" det är inga problem. Jag är så överrörlig både här och där att jag kan sitta så, tills benen somnar... men problemet kommer när jag ska resa på mig... Då får jag lägga mig på sidan, åla runt på magen och kravla mig upp mot en dörrkarm, stol, hästben, eller vad som finns i närheten... DÅÅÅ vore det bra med snygga, välmusklade gentlemän till karlar. Men de är sällsynta i mina trakter. :crazy:

Ha ha... du är som jag mao... jag kan också fastna i den ställningen efter att ha suttit i evigheter. Det är som om hela blodförlusten till foten strypts och man får kramp.

När jag jobbade med tävlingshästar lindade jag så många hästben i den ställningen per dag att jag efter ett tag upplevde att jag blev lite "glapp" i fotleden. Det var obehagligt!

Angående snygga män som hjälper dig upp efteråt... du har inte funderat på att annonsera efter någon?

"Snygg gentleman med stark rygg och god balans sökes av kvinna som ofta fastnar i en Kiss-i-skogen-hukning."

"Snygg gentleman med stark rygg och god balans sökes av kvinna som ofta fastnar i en Kiss-i-skogen-hukning."

:rofl::rofl::rofl:

Fanken, nu fick jag hjärtklappning också. Jag får lägga till, "även god kunnighet i hjärt-lungräddning önskas, särskilt mun mot mun-metoden..."

:rofl::rofl::rofl:

Fanken, nu fick jag hjärtklappning också. Jag får lägga till, "även god kunnighet i hjärt-lungräddning önskas, särskilt mun mot mun-metoden..."

Ha ha ha!!!

Förresten... finns det inte någon form av lungmassage också som kan vara användbar?

Sorry... lite trådkapning... hi hi..

Jag har gått på Qui Gong hela våren och det gör faktiskt stor skillnad på min andning, balans och kroppsmedvetenhet. Jag känner mig tryggare och mer centrerad i sadeln.

Det och så att sitta på balansboll, är mina starkaste rekommendationer, till att bli en "ny, lösgjord och välbalanserad" ryttare.

hej!
Eftersom du inte får lov att stretcha pga inflammation tycker jag att du kan prova lite avslappningsövningar. Prova tex Basal Kroppskännedom eller Feldenkrais. Det brukar finnas sjukgymnaster som sysslar med det lite varstans. Tror att du hittar en terapeut om du googlar på Basal Kroppskännedom resp Feldenkrais.
En övning du kan prova utan hjälp är att bara ligga på golvet (eller i sängen om du inte kommer upp från golvet:D) och känna igenom hela kroppen från fötter till huvud. Känn efter om du är spänd eller inte och försök sedan koncentrera dig på att genom andningen släppa spänningarna.

Gud va´ lätt det är att förklara i skrift.... Hoppas att någon förstod.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 936
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 027
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 043
Senast: Nahar
·
Ridning Behöver verkligen hjälp nu! Rider på LB/LA nivå i dressyr och vill åtminstone prova på MSVC framöver. Men hur får jag min häst avspänd i...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: LECH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?