Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Däremot var det verkligen lättare sagt än gjort att inte låta honom ställa ner. Vete sjutton hur han gör men han rycker så snabbt och "bestämt" nästan framåt/uppåt att jag sällan har en suck att ens böja hoven innan den är nere, för så snart han lyckats räta ut benet lite i första momentet så stampar han ner foten med rätt mycket kraft. Får öva mer på den biten!
Fast bli arg som i bete sig aggressivt och slita upp hoven i ren ilska över att hästen är olydig känns aldrig bra. Om hästen har dåligt med tillit till mig och därför vill behålla fötterna för sig själv så lär ju inte det bli bättre..
Bestämd utan arg, fast då tror jag inte att jag får tillräckligt med adrenalin för att kunna slita upp en hästhov bara sådär!
Du tror det är bättre att tjura på och hålla fast hoven när den vill ta sig loss? (lättare sagt än gjort, lite skaderisk med tanke på hur beslutsam han brukar vara, men försöka går ju! ) Har hittills tänkt som så att om hästen *får* sätta ner benet när det blir för jobbigt kanske det är lättare att få upp benet? När den vill ha fötterna för sig själv.
Kanske om du börjar ta ner benet, och om han då försöker rycka till sig får du vinkla upp tån igen och följa med i veven. Så han inte får ner hoven när han sliter i den, utan bara om han avslappnat låter dig ställa ner den?
Det är inte att den hänger, (tyvärr?) utan helt sonika tar tillbaka benet genom att rycka det framåt och sen stampa ner.