Tävling på blodigt alvar eller lek

Sv: Tävling på blodigt alvar eller lek

*kl*

kan ju tillägga att när ja prata me min tränare för ett halvår sen om en storhäst ja funderade på å provrida så verkade hon positiv me allt ja sa till ja sa att det va ett varmblod;

"Nej men inte ett varmblod, aldrig, du vill ju hoppa och tävla"
Jag: :eek: jaaa...:confused:

suck...:cool:

Den har jag hört med. :cool: Började rida ett varmblod o en väldigt tävlande kompis sa att jag var galen, ett VARMBLOD!? Och visst,han kunde inte hoppa, just DÅ! Sen hoppade han 1,20. :angel:

Till ursprungstråden, dessa ponnymammor. Står med min häst på tävlingsplatsen och ser dessa ponnymammor ofta. Ibland blir man RIKTIGT upprörd.

Lite trådkapning, men inte mkt.. :angel:

Det här med islandshästar tkr jag är märkligt. Under Steghoppet kval 1 i uddevalla så kom det ett tiotal islandshästar och stannade ute på vägen och tittade på tävlingarna i paddocken. De tävlande började då prata och kunde inte förstå hur de fick stå där, ungefär som om de vore avskum eller loppbärare! :eek::mad: Jag som stod funktionär fick höra flera gånger att de ville att vi skulle jaga bort dem. :confused::cool:

Dom otäcka gångarterna kanske smittar?!?!? :devil:

Dom otäcka gångarterna kanske smittar?!?!? :devil:

Fast många "ridhästar" (och travhästar för den delen) är faktiskt skraja för islänningar! :rofl:
Tycker dom rör sig skumt och undrar vad sjutton det är frågan om gissar jag.
Men nu var det ju inte det det var frågan om, står dom bara stilla är dom nog inte lika konstiga! :D

Fast många "ridhästar" (och travhästar för den delen) är faktiskt skraja för islänningar! :rofl:
Men nu var det ju inte det det var frågan om, står dom bara stilla är dom nog inte lika konstiga! :D

hahaha alla lektions hästar på ridskolan blev skitskraja och skyggade när jag kom in med min isis xD

Det kan jag tänka mig! :p
Men dom bränner ju på rätt bra när dom drar iväg i flygande pass!

Farsans gamla travare var f ö även rädd för ponnytravare :angel: för att dom såg ovanliga/konstiga ut... :crazy:

Ja tycker synd om barnen, vuxna som blir för engagerade och skäller och har sig åt sina ungar borde bannlysas från tävlingarna, tänker göra så att den dag jag skaffar ridskola osv då jag gått klart mina utbildningar så tänker jag säga åt föräldrarna att antingen låte de barnen ha de roligt lr så kan föräldrarna åka hem tills tävlingen är slut xD

Jag älskar små smäckra ponnier av typen welsh men tycker att alla nuförtiden gillar kraftiga ponnier mer, med mkt hovskägg och muskler.

Klart att man vill ha en häst med mycket muskler, eller? :D

Förövrigt så tycker jag att ungarna är hemskare än mammorna. Men som någon sa, det kanske blir så när man har sånna föräldrar`?

Måste berätta om en otroligt rolig sak på en dressyrtävling.
I D-ponny klassen såg de flesta hästarna ut som mini fullblod, super heta, några gick i fin form, några med huvet upp med luften. Ryttarna var för det mesta superstressade och arga osv.
Så kommer en Welsh Cob in på banan med massa hovskägg, lång utsläppt man och som dessutom är stickelhårig :D:love:
Fullblodsponny ryttarna stirrar som om ett monster kommer in på banan och rynkar på näsan.

30 min senare vinner den hästen! :D
Så otroligt kul att se de bortskämda fullblodsryttarnas miner.

(OBS! Det var också många duktiga, snälla och lugna fullblodsponnyryttare som också blev placerade och menar absolut inget ont mot andra fullblodsponny ägare. Men på just den här tävlingen var tyvärr de flesta så här.
Det fanns också en tjej som red på en kraftig c-ponny som red hemskt, sågade hästen i munnen och skrek.)

"Hemska, skrikiga och överambitiösa ponnyföräldrar" och "bortskämda ponnyungar" hävdas så ofta att det nästan blivit en "sanning" och det tycker jag är tråkigt.

Det finns alla sorter. När man ute och tävlar mycket så lär man sig snabbt vilka som är vilka..... Flertalet föräldrar är härliga människor - ser tävlingshelgerna som "familjeaktivitet" och chans att få vara delaktiga och behövda i sina tonåringars liv några år extra.

Det finns RIKTIGT jobbiga typer (JA JA MÄNSAN!) - men inte är väl det utmärkande för just ponnyföräldrar? Har stött på detta i ex vis hockey....

När det gäller transporter kan jag ha synpunkter på att färdas långa sträckor med vissa enaxlade modeller. Jag har själv ställt mig bak och åkt med en kort sträcka i några olika transporter. Det ÄR skillnad!

F ö ÄLSKAR jag grövre typer av ponnyer och känner inte igen detta med nedlåtande blickar. Tvärtom verkar det som många blir glada när det går bra för de "otippade"!

:bow:Håller med:bow:

ett varmblod jag red april-början av juni förra året kunde bli livrädd när vi mötte isisar ute. Tror det berodde på ljudet från skorna när de kom töltande :rofl:

jag har en ridtravare som är 17 år nu har aldri gått trav inte inkörd.. jag skulle på hoppträning min första träning ever.. ojoj med mina nerver.. jag var väl inte så bra på att rida då de kan jag erkänna men vi kom väl dit för att lära oss eller?! aja träningen var inte lyckad.. jag bara for med hästen som älskar att hoppa.. och jag kännde mig fruktansvärt dålig :( eftersom jag hade häst och var 13 år alla andra i gruppen hade ju finfina ponnisar och var duktiga så kommer jag på en travare och är as kass... men men efter en sommars tränande så sa folk till mig vilken ski8llnad det har blivit på dom två:) kulkul att höra var det..

men sen så blev han tillfällig voltigehäst i skritt.. efter 7 träningar nånsin så ska vi tävla.. och jag var så klart ledsen föratt min häst var ju inte lika tränad som alla andra.. menmen jag pinade mig igenom tiden på banan och jag hade precis kommit över att det gick trots att bra för oss för att bara tränat så lite.. jag går upp på läktaren och tror du inte att en fet kärring säger till en annan fet kärring att vi inte hade någon bra häst.. då jävlar brast de.. ibland önskar jag att jag hade en lika perfekt häst som ''passade'' in i samhället!!

jag tycker att det är jätte häftigt när det kommer lite udda raser/färger på tävlingsbanorna!!!
kanske därför jag rider/föder upp knabstrupp och palomino själv??
nej fram för alla "udda" hästar på tävlingar!!!
vet sj en tinker som både hoppar (tror han tävlas i 90/100 med vinnst)och som tävlar fältävlan !! det ser döö häftigt ut och ujj vad det dundrar i backen!!
men tycker själv att man måste vara duktig för at man "syns" ju så mycket mer än om man red en brun häst!!just pga färgen/rasen och alla fördommar om dom:devil:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
Hästvård Happ .. tog hem mitt russ i onsdags som varit borta i 2 månader på betäckning (40 mil enkel resa). Saken är den att ca 3 veckor innan vi...
Svar
10
· Visningar
1 869
Senast: KesoNeso
·
Ridning ...för att nå våra mål?? Hästen är inte i så jättebra kondition och styrka ännu pga konvalescens i somras. Han har varit igång riktigt...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: Piraja
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 827
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?