Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du tänker nog på skrittpiruett.
en bakdelsvändning med en diameter på en meter klarar de flesta helt utan samling.
Jag antog att vi pratade om som rubriken antyder-bakdelsvändning= vändning på bakdelen.Har vändningen 1m i diameter är det knappast bakdelsvändning, utan "vändning på bakdelen" som är utan samling eller centreringskrav.
Dagens pass gick inte så bra så vi kom så långt
Har vändningen 1m i diameter är det knappast bakdelsvändning, utan "vändning på bakdelen" som är utan samling eller centreringskrav.
Jag har förstått av dina inlägg nu att du tycker du är enormt skicklig, men jag har trots det aldrig hört att man skiljer på de begreppen däremot centreringen som sagt
KL
När det gäller ung häst som det här handlar om, så gäller det ju inte att vända för att samla till att börja med utan att hästen följer hjälperna och är lösgjord.
Men, såna vändningar tillhör ju "ABC". Start, stopp, sväng. Hur kan du inte ha kommit så långt
Det kan vara mina tränare som skiljer på att vända på bakdelen och att göra en bakdelsvändning. Har jag blivit ombedd att göra en bakdelsvändning är det en tävlingsmässig sådan som efterfrågats.
Öh? Jag vill först och främst ha en lugn, avspänd häst som söker bettet korrekt. Rider jag som en kratta i början kan det knyta sig rejält för min lilla häst och då gör vi inget annat än mjuka övergångar på stora spår. Hade jag börjat vända honom i skritten hade vi def fastnat igen.
Vill bara inflika att "bakdelsvändning" och "vändning på bakdelen" är precis samma sak. Ingen samling krävs. Nästa "steg" är skrittpiruett som däremot kräver samling och en helt annan centrering än "bakdelsvändning/vändning på bakdelen".
Kanske dina tränare helt enkelt blandat ihop benämningarna?
Fullt möjligt, och flera tränare då. Var det inte tävlingsmässiga vändningar som önskades sade de vända på bakdelen och var det inte tävlingsmässig skänkelvikning sa de sidvärts.
Det där låter mest som innan man döpte om en samlad centrerad badelvändning till skrittpiruett.Fullt möjligt, och flera tränare då. Var det inte tävlingsmässiga vändningar som önskades sade de vända på bakdelen och var det inte tävlingsmässig skänkelvikning sa de sidvärts.