Sv: Fortsättning på hur går det för era 05r!
Hehe, jag är en sådan elak matte att min häst bara får gilla läget!
Här ska vilas! Punkt slut!
Skämt åsido; det är väl perfekt att han uppfattar träningen som rolig och något som ger något positivt!
Och det innebär ju inte att man ska träna tills de tycker det är så trist att de inte vill och då låta dem vila!
Nåväl, lite tillspetsat... Jag förstår precis hur du menar!
Min ser också dyrkande på mig så fort jag dyker upp i hagen och dagens höjdpunkt verkar vara visitationen och hovkratsningen men likväl vet jag ju att hon när jag inte är i närheten nog aktiverar sig och har det himla schysst med stora marker, mycket gräs och hagkompis...
Min har stått i 4 veckor nu (totalvila) och ska vara på betet i 4 veckor till.
Jag kommer dock eventuellt köra igång med lite markarbete (framförallt ledövningar och något pass tömkörning) två gånger i veckan de sista veckorna av betet.
Sedan i augusti slutar vi med sommarlovet och utbildar vidare! Det ska bli så kul!
Lilla damen är nu över 170 hög och har fått en ordentlig gräsmage (). Men jag hoppas kunna motionera bort lite av den i höst!
*kl*
Nu har vi lite problem har tänkt att Tibb ska ha 2 veckor semester, men han har blivit rastlös efter bara 2 dagar Han vill arbeta, testade bara gå lite i hagen och ba honom om enkla saker så som stanna, backa och flytta sig, och han blev överlycklig av att få göra nått, när jag skulle gå ut ur hagen sprang han och stälde sig framför grinden då han inte ville att man skulle lämna honom. Så tänkte att om man går bara lite promenader, det borde väl gå som semester oxå ?
Hehe, jag är en sådan elak matte att min häst bara får gilla läget!
Här ska vilas! Punkt slut!
Skämt åsido; det är väl perfekt att han uppfattar träningen som rolig och något som ger något positivt!
Och det innebär ju inte att man ska träna tills de tycker det är så trist att de inte vill och då låta dem vila!
Nåväl, lite tillspetsat... Jag förstår precis hur du menar!
Min ser också dyrkande på mig så fort jag dyker upp i hagen och dagens höjdpunkt verkar vara visitationen och hovkratsningen men likväl vet jag ju att hon när jag inte är i närheten nog aktiverar sig och har det himla schysst med stora marker, mycket gräs och hagkompis...
Min har stått i 4 veckor nu (totalvila) och ska vara på betet i 4 veckor till.
Jag kommer dock eventuellt köra igång med lite markarbete (framförallt ledövningar och något pass tömkörning) två gånger i veckan de sista veckorna av betet.
Sedan i augusti slutar vi med sommarlovet och utbildar vidare! Det ska bli så kul!
Lilla damen är nu över 170 hög och har fått en ordentlig gräsmage (). Men jag hoppas kunna motionera bort lite av den i höst!