Häst lös i lastbil

Sv: Häst lös i lastbil

Ja, min är en sån där vig en.hur man än binder fast honom kan han endå ta sig över om han får panik.

Men hur är det om man tar ut all inredning i transporten, tappar den stabillitet då? och vad händer med hästen om man krockar?

Jag kör mina hästar ``obundna``,fungerar MKT bra!Hästen kan då röra på sitt huvud och man får bort mkt av ``paniken``.Finns inte ett grimskaft i världen som håller om en häst hoppar(det är rejäla krafter!) Tror att det många gånger är en ``gammaldags`` syn att hästen måste vara bunden. Jag använder även en ``travhuva``, hästarna är MKT lugnare när dom slipper ljuden utifrån.Detta fungerar iaf för mej!MVH

Det har jag aldrig upplevt,med mellanvägg i ,åker man utan så vänder dom sej. Allt med transportering är ju en risk i sej..Min uppfattning är dock att kör man en häst som är orolig så har huva och obunden fungerat utmärkt!MVH Ylva

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 882
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var under fredagsmorgonen som en förrymd häst blev påkörd av en lastbil på riksväg 47 i Flakeberg, utanför Grästorp.
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: Ramona
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Dressyrsnack 17