Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning hejsan! Är det någon som kan berätta lite om horseman ship eller friendlyship för mig? Vad innebär det, och lite info om det:) Tack!:p
Svar
5
· Visningar
860
Senast: Eira
·
Träning Min "kompis" har ett stort KWPN sto, född 2002. Hon rider stoet regelbundet i dressyr, men hon sätter aldrig muskler direkt som man...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: lillbeka
·
I
Träning Jag undrar om man kan lära sin häst att stå still och stå kvar på stället, utan att den går iväg när man släpper den? Någon som gjort...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Love_energy
·
H
Träning Nu vet jag att det är över ett år tills det är dax, men jag tänkte bara höra vad ni har för tips och råd. 2009 ska mitt sto vara med...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: Hanna
·
L
Träning vet inte riktigt var jag ska lägga denna, moderator får väl flytta den.. Som rubriken lyder, när (vid vilka "tecken") ska man börja...
2
Svar
30
· Visningar
2 643
Senast: Pansi
·
Träning Har lånat hem en häst som är på alla sätt jättemysig och snäll. Vi har både ridit, longerat, tömkört, ridit barbacka, gått...
Svar
7
· Visningar
1 591
Senast: angelwings
·
L
Träning Jag tar hand om en New forest ponny han är 32 år och är hur fin som helst i kroppen, dock tappat muskler nu det senaste året. Han älskar...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: kabitsoo
·
M
Träning Har äntligen bestämt mig för att börja på ridskola efter X antal år med diverse varmblod som enbart skogsmullar. Nu vill jag lära mig...
2
Svar
29
· Visningar
3 196
Senast: kabitsoo
·
V
Träning Idag är min sista arbetsdag sen väntar en efterlängtad semester :banana: Detta innebär att sötebrödsdagarna för betestjockisen är...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: smultronfot
·
Träning Jag skulle sätta träns på Goldie häromdagen eftersom jag vill ha lite mer kontroll än man har i en vanlig grimma. Detta uppskattades...
2
Svar
24
· Visningar
2 218
Senast: Mysaan
·
Träning Hur beter sig era hästar när ni ska hämta dem i hagen? Kommer dem alltid fram till er i hagen eller får ni gå och hämta dem? Springer...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 437
Senast: Ellaan
·
A
Träning Min häst har haft problem med tänderna, som nu har resulterat i en rädsla för bettet. Jag kan inte rida henne på bett utan inspänning...
Svar
10
· Visningar
1 465
Senast: Yrja
·
Träning Hej! Finns det några som jag som har upptäkt hur bra Parelli är? Självklart är jag med i savvy club och jag och min häst är snart klara...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: skuggi
·
Träning letar efter en bok som är rätt väl omtalad. ska handla om ryttarens sits bl.a :p grym förklaring tror att den heter centrerad...
Svar
12
· Visningar
1 361
Senast: fjordtokan
·
Träning Hur ska jag gå till väga med att sätta igång ett fullblod på 10år som har gått på bete i 8veckor. Innan han släpptes på bete blev han...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: axel
·
Träning Jag läser "Rid i harmoni med hästen" av Perry Wood efter ett tips här på Bukefalos. :) Den är jättebra! Dock undrar jag lite vad som...
2
Svar
20
· Visningar
2 208
Senast: Emilieblues
·
P
Träning Hej! Har precis köpt en D-ponny som endast är tränad western/NH av sin förra ägare. Jag ska självklart fortsätta och jobba med...
Svar
6
· Visningar
998
Senast: Totola
·
T
Träning Hej!! Jag har några frågor som jag väldigt gärna vill få svar så tipsa mig!! Jag undrar vad förvänd galopp är? Och vad skillnaden...
Svar
2
· Visningar
1 928
Senast: TeamPlet
·
Träning Hej! Vi fick för ett tag sen en oinriden 7-åring till stallet, vilken jag ridit en del på nu, och hon har lärt sig väldigt fort. Jag är...
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: misen
·
H
Ridning Då intresset för barocksadlar var dåligt under utrustning prövar jag min fråga här.. Är det någon som vet hur många grader en Bent...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 626
Senast: ecila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros