Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning (Moderator får gärna flytta tråd om den ligger fel) Kanske en grundläggande enkel fråga men som medelgod ridskoleryttare känner jag mig...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: jacko
·
I
Träning hej, Jag och min islandshäst Hekla har börjat jobba lite mer ordentligt nu, form i alla gångarter,skänkelvikningar,böjda spår,mkt...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: eliis
·
Träning Tänker på det här med att hantera häst "på marken". Jag har haft häst (stor) till salu och då har det ringt föräldrar som letar häst...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Chili
·
Träning Ska köra lite balans, sits och svängträning med några ungdommar. Har ni några roliga övningar på lager? Sånna som uppfattas kul o skoj...
Svar
14
· Visningar
1 326
Senast: BasicLisa
·
C
Träning Idag när jag var ute på min halvsnubbliga ridtravare i skogen, så kom jag att tänka på det här med hästar som är säkra på foten...
Svar
19
· Visningar
2 082
Senast: Mitrolle
·
A
Träning Om allt går bra på besiktningen så kommer jag och en vän snart vara ägare till en 3 årig valack. Han har gått på lösdrift hela sitt liv...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: fijja
·
Träning jag är ute och promenerar med min häst ibland, då i vanlig grimma. men jag funderar på om det är bättre att ha en repgrimma till...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: kerjacques
·
B
Träning Vet inte vart jag skall lägga denna fråga....:( Men jag provar här. Jag har en Welsh cob kille på nu hela 9 år,vi har inte slutmät...
Svar
4
· Visningar
1 330
W
Träning Hej! Fick rida en ny häst på ridskolan i måndags , han heter Defender och är vääärldens mysigaste . Ett STORT danskt varmblod på 175 ...
Svar
11
· Visningar
2 013
Senast: smurfliza82
·
H
Träning Dottern har en C-ponny som är väldigt stel i sin vänstersida. I väntan på dressyrträning vill vi gärna få tips på bra övningar för att...
Svar
9
· Visningar
2 593
Senast: Lydia
·
V
Träning Har problem med min nyinköpta 3:åring. Först var han jätte dum när man skulle stå på en pall bredvid honom, men efter mycket träning går...
Svar
18
· Visningar
3 955
Senast: miwhie
·
Träning Ja, hur gör man med de små, men ofta ganska kaxiga, fölen? Jobbar extra på skolan, där föddes det i början av sommaren ett föl. Jag...
Svar
5
· Visningar
2 903
·
Träning Börjar med att säga att på banan funkar han mycket bra! Både i ridning och longering och löslongering. Ledarskapsproblem är vad detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 656
·
B
Träning hej! Är ny här och känner mig lite blyg:o Vet ej om jag skriver på rätt ställe...:o Hur som helst så ska jag få hem en shettis på foder...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Russinet
·
Träning Hejj!! Jag undrar om det är någon här som ridit Kungsbacka ridled? eller någon annan ridled? Är en 3 åring för ung för en ridled...
Svar
14
· Visningar
1 576
Senast: Elina8
·
N
Träning Hej! Nu i sommar ska vi köra ungefär 60mil med min häst och det jag då undrar är följande; 1. Ska hästen ha tillgång till vatten hela...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: hillevie
·
L
  • Låst
Träning Hejsan , har alltid funderat på det där med bett.. Det verkar ju vara en hel vetenskap :p Men jag undrar egentligen.. Vad är alla...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: IngelaH
·
Träning Nu skulle jag vela ha några supertips på hur jag ska få min häst att ''lyssna'' :crazy: Han är världens största hästgam och äter så...
Svar
2
· Visningar
848
Träning Hej ! Jag undrar hur långt man måste ha mellan hindrerna om man ska hoppa studs och om man rider en D-ponny ? Tacksam för alla svar ...
Svar
9
· Visningar
1 137
J
Träning varnar redan nu för detta kommer bli långt.. men hoppas på att någon kommer orka läsa igenom och förhoppningsis hjälpa mig en bit på vår...
Svar
16
· Visningar
1 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar