Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Rider en häst som jag inte riktigt orkar med, har ridit med sporrar innan men konstaterat att min skänkelhållning (eller vad man säger)...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: MissFideli
·
C
Träning Tänkte höra vad ni tycker om min tränares åsikter. Är inte så duktig på att rida hästar i form eftersom att jag haft så mycket...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: CCorneliaa
·
E
Träning Hej! Jag har två shettisunghingstar på ett år. Jag ska köra in dom för att kunna använda dom i bruks nästa eller nästnästa år. Ska även...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Gisburne
·
Ridning Ja, tänkte det är ju så dött här på KR så jag slänger in en ny tråd (igen...:crazy:) Vad säger ni om detta med ståsits? Jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 793
Senast: Totola
·
R
Träning Hej alla! Jag har blivit intresserad av voltige, och undrar om det finns några volige grupper i närheten av tjörn/stenungsund? Tacksam...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: vildros
·
Träning Bor mitt ute i skogen. Många tror att det finns många backar och vägar men det gäller inte för min del. hur ska jag kunna muskla min...
Svar
12
· Visningar
1 451
Senast: scesar
·
A
Träning Hej min häst rullar sig med ryttaren på, vid t.e.x en stran snödriva och nu senast så skulle han rulla sig i havet! så vet någon vad jag...
Svar
16
· Visningar
3 669
Senast: NinaochRambo
·
Q
Träning ja,precis som rubriken frågar: Låter ni era hästar gå ute trots att det åskar eller tar ni in dem? nu tänker jag mig ett normalt...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 351
Senast: Roheryn
·
L
Träning Hejsan. Jag har ett litet problem med min medryttarhäst som jag ridit i ca ett år nu. Han bockar,sticker,vägrar att fatta galopp...
Svar
17
· Visningar
1 629
Senast: Leila
·
A
Träning Tjena Tjena. Det finns en sak jag är väldigt nyfiken på och det är hur man hoppar upp på hästen barbacka. Jag har sett filmer på...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 726
Senast: Elina8
·
Träning min häst som, efter att ha gått på bete och nu ska bantas lite går i en hage utan gräs, och därför har jag gett henne lucern och hö att...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 380
T
Träning Hej. Jag tänkte lite på hur det är att rida unghästar. Min foderhäst, en New Forrest, 3år, ca 143,5cm i mkh(sist vi mäta), har ganska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 906
A
Träning Varför eftersträvar man att hästen ska tugga på bettet? Om hästen tuggar på det med kindtänderna sitter det väl alldeles för högt upp...
Svar
9
· Visningar
1 992
Senast: Noxoy
·
Träning När är en lämplig ålder att rida in hästen? MvH Louise :rofl:
2
Svar
28
· Visningar
2 942
Senast: Fibusen
·
I
Träning hej, jag hoppade lite igår med min häst och hon travade bara över hindret och rev, hindret var inte så högt och bestod bara av en bom så...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 237
Senast: Lajke
·
Träning Idag var jag ute och red min älsklingskille På ängarna ovanför där jag bor Jag har just flyttat hem honom nära där jag...
Svar
8
· Visningar
1 128
Senast: Van Remo
·
Träning Hejsan :) Jag är just nu super glad, ska för första gången hyra sommarhäst ungefär 2 veckor :banana: Jag skulle vilja ha massor av tips...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 604
Senast: Eira
·
Träning Någon som har tips om hur man skonsammast lugnar ner en i övrigt mycket snäll tvååring som får får utbrott och studsar som en galning...
Svar
18
· Visningar
3 796
Senast: Jenny
·
Träning Halloj bukelister :bump: Nu sitter jag här med mina tre andra muppar och vi tänker....:crazy: jaah vi försöker tänka ut nått vi ska göra...
Svar
16
· Visningar
2 428
Träning Undrar om någon har erfarenhet av det? Jag har en valack som jag köpte som nyss fyllda 4 åring, nu fyller han 9 till vintern så jag har...
Svar
5
· Visningar
1 350
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix