tömkörning är ingen ide för oss. hon är gammal travhäst, tycker det är lattjo att gå i tömmar men framför allt... jag kan inte. och har tyvärr ingen i närheten som kan lära mig.
detta du beskriver är något som kommer efter en längre tids träning. jag får vara glad om hon håller sig någorlunda rak i kroppen, utan att boga åt något håll.
nope, det gör jag inte. eller jo, det gör jag. i höger varv. för att hon inte ska boga åt vänster. men då är även höger knä med och resten av kroppen. allt för att hon inte ska kunna boga och tvingas sträcka ut sin vänstersida.
ramas hon inte in på både inner och ytter får jag en häst som utan problem går 90* rakt åt sidan.
med bogen först givetvis.
igen då, ingen tömkörning. hon har världens balans, så länge hon får bestämma sin egen form. en "härligt avslappnad" form, där man går och kikar på lite allt möjligt.
hon behöver inte drivas i varje steg, men ridas!
tror inte det finns många som bara kan sätta sin häst i en form och sedan åka runt och hästen håller sig kvar på eller söker sig till den formen själv.
hade jag inte gillat att rida, hade jag köpt en moped. på dom åker man. hästar rider man.