Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Hej! Jag har en fråga som vänder sig till de som har hästar som bockar när de galoperar i grupp t.ex. på en uteritt. Vad gör ni? Går det...
Svar
18
· Visningar
1 764
Träning Hej jag undrar lite över vad man ska ha för avstånd mellan cavalettibommar. Jag rider en liten islänning 128 i mkh. Skulle tro att man...
Svar
14
· Visningar
6 630
Senast: Elina8
·
D
Träning En fråga, vilket är bäst, jag har en dotter på 14 år som ridit i 8 år. Rider på ridskola 2 ggr/v nu, och är medrytatre på en häst...
2
Svar
20
· Visningar
2 316
Senast: mountedgamesrider
·
W
  • Låst
Träning Jag har fått frågan om jag vill rida in en D-ponny till hösten. Men jag är rädd att jag är för tung? Är 165 lång och vägen 65-66 kg...
Svar
10
· Visningar
2 135
Senast: IngelaH
·
Träning jag har en häst som är av naturen av det segare slaget. jag upplever ibland att jag får bättre reaktion på hjälperna när jag rider utan...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: pinky
·
E
Träning Hejsan! Jag har ett litet probelm med mitt gtlandsruss, jag får inte tag på henne i hagen. Det beror antagligen på att hon är rädd för...
2
Svar
39
· Visningar
3 760
Senast: spiritinthesky
·
Träning Vad bör man normalt göra med en ettåring? Hantering och förberedande? Hur ofta kan/bör man aktivera dem? Ja, allmänt om ettåringar.
Svar
4
· Visningar
967
Senast: älgen
·
P
Träning Hallå! Ny inom detta området, alltså"forum-området", men har förstått att det är ett bra sätt att diskutera med andra hästmänniskor om...
Svar
12
· Visningar
1 231
Senast: Mickis88
·
F
Ridning Nu måste jag fråga något som jag har funderat över och nu när jag hoppar en del igen så kom jag tillbaka till det. För mej är det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 577
Senast: Totola
·
Ridning Hej, Var någon där och tittade på Bents föreläsning/uppvisning(eller vad det var) /T
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: jacko
·
F
Träning Hejsan allla bukefalister :D (hoppas jag lagt denna tråd rätt nu) Nu är det så att min ögonsten helt enkelt har tappat lusten till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 042
Senast: Atryggen
·
Y
Träning Mitt föl är 1 månad och jag ska byta till en annan hage. Nu är den hagen en skogshage med stock och sten. Har gått runt och kollat efter...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: hillevie
·
M
Träning Hejsan! Köpte ju i Februari min häst, en travare på 8 år. Han är grundriden men inte destumera (galoppen är det lite problem med ännu)...
Svar
8
· Visningar
1 576
Senast: fritz_92
·
M
  • Låst
Träning Nu skulle jag vilja ha svar av er här på bukefalos :) Det är så här att jag är fodervärd på en d ponny av grövre modell, Jag väger ca...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: GALOPP
·
Träning Hur många av er tränar hästarna med godis som belöning? Själv har jag alltid blivit itutad att inte ge hästen godis ur handen, och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 748
Senast: racerkorv
·
R
Träning Hej, Finns det någon bland er som kan ge oss ett gott råd vad vi ska göra. Vi köpte en maxad c-ponny till vår dotter för några månader...
Svar
10
· Visningar
1 618
Träning Min unghäst är rädd för saxen och jag får inte klippa manen. Vad gör jag?:confused:
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Blomskan
·
B
Träning Hej! Jag känner en häst som sparkar. Och det är typ så här: Jag går in i hennes spilta och ska vända henne redan då börjar hon sparka...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: lilla_myran
·
N
Träning Hej mitt sto biljarderar o är inåtåad på ena fram, har börjat med boats för att hon trampar sig lätt när hon blir het, men nu har hon...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: vildros
·
N
Träning 1. Vad är fördelarna med att ha hästen skodd och att inte ha den skodd? 2. Och vad är naktdelarna? 3. Hur blir det på vintern när man...
2
Svar
36
· Visningar
4 844
Senast: kerjacques
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar