Visa åring knoppad?

Sv: Visa åring knoppad?

får jag kapa denna tråd lite?
undra hur jag ska göra på min unghästbedömning, har ett arab sto, ska jag sminka o klä upp henne som vanligt eller på nåe halvblodsvis? en arabhalter eller grimma? knoppar eller fluffig man? babyojla eller inte? ska hon bara trava eller ska hon få showa?

Du ska ha arabhalter lång man och massa babyolja! Och lite kontrolerad show är väl halva grejjen med araber:)

Lycka till!

ja jag vet vist gör jag så med henne på arabutställningar men det här är en "vanlig" unghästbedömmning som svenska hästavelsföreningen håller, ska jag göra samma som på vanlig arabshow eller ska man vara mer strikt alá halvblod?

Jag tycker ändå att du ska göra så för det är ju en arab du ska visa:)

Hoppas det går bra för dig!

okej, vore skönt att slippa ragga tag på en snygg grimma som passar...
men när jag fråga en sak nr jag anmälde mig sade de att papper kommer 2 veckor innan, men på 2 veckor är det ju itne säkert att man hinner få hem saker om man inte får visa så...eller?
o hon är ju fin i sin halter, om hon fortfarande kan ha den förståss
21792882.jpg

fotograf är Lina Lindegren
eller är det bara jag som tycker det?

jättefin, tycker jag iaf ;) liknar en jag såg till salu idag, på arab-tävlingarna på näsbyholm

jaha, vem tyckte du hon liknade, vet vilka hästar som var där då jag oxå var där i strängnäs
men min dam är bara 1 år o rids inte vi tar sportcupen om ett par år...

men känns lite off att komma så kanske? eller är det bara inbillning?

du kanske kan svara på en liten undring ang. tävlingarna i strängnäs, "by the way" ? :D
de har ju en Partbreed-klass i utställning. Är det tillåtet att tävla med en Partbreed (50% arab, 50% annan ras) i även ridgrenarna?? bara fundering..

vad jag vet så var sportcupen bara för fullblodsaraber, men turbo star anordnar ju amatörutställningar där behövs bara 12.5% arab om jag minns rätt.
är en i vallentuna strax, anmäl dig vettja, blir kul!
jag ska dit med två kusar, båda heta o gröna o jag med en gipsad arm...blir kul som sagt!

Tack så mycket, är väldigt nöjd med inköpet utav henne, dock har hon något vasst humör för mig, men det växer jag nog in i....

vad jag vet så var sportcupen bara för fullblodsaraber, men turbo star anordnar ju amatörutställningar där behövs bara 12.5% arab om jag minns rätt.
är en i vallentuna strax, anmäl dig vettja, blir kul!
jag ska dit med två kusar, båda heta o gröna o jag med en gipsad arm...blir kul som sagt!

tack för svar :bow:
haha, skulle jag göra om jag haft någon arabkorsning :angel: var mest nyfiken, eftersom det fanns partbreed klass i utställningen.
funderar på att betäcka damen med en arab (i framtiden, när jag har ekonimiska förutsättningar att ha 2 hästar), vill veta så mycket som möjligt :D

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 599
Senast: mackan
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 519
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar