Hur stora är era 07:or?

Sv: Hur stora är era 07:or?

Eladiya , arab, mätte 135 i manke och 137 bak vid 13 månader. Jag räknar med att hon blir strax under 150 cm.

*knapplån*

här är min 07:a sist jag mätte henne så var hon 150 cm fram och 154 cm bak (har jag för mig :o) hon är e Corlensky G ue Magritte - svenskt halvblod

20528512.jpg

20528510.jpg

tyvärr så fastnade hon på en krok i boxen förra måndagen och fläkte upp ena näsborren.. vi sydde ihop den, men det läkte ej som det skulle så hon har nu en deformerad näsborre :( dock hellre det än att hon hade skadat sig så illa att jag hade varit tvungen att ta bort henne..

OJ! :cry: Men hellre en charmig näsborre än ett "charmigt" ben!! :)

kl.

Ni alla gör mig lite lugnare iaf för nu är min lille snart 13 månader och mäter 147cm (högre bak)

Så vi får hoppas att han fortsätter att växa så han blir över 160!

Min morganhingst är ca 140 cm. Vi tror att han blir 158 cm. Mor ca 160 cm o far ca 155 cm. Vad gissar ni. Han är liten o ranglig men det blir nog mer biff av honom om några år tror jag.
/ C ( bild finns på sid 2 i morganhästtråden )

KL

anser inte att hur hästen växer är grundutbildning, men vill ju dela med mig utav nyheten att mitt troll växer!

mätte min dam på 13,5 månad igår o fick henne till 136 cm, dock stod hon och åt och jag kunde bara mäta med en hand...
mitt troll är arab med far på 151 cm o mor på 148 cm o jag hoppas på att hon blir minst 153 för hoppas får man väl göra?

Hingst, svenskt halvblod, e. Careful mf. Eighty Eight Keys xx
13 månader. Skulle tippa på 143-145cm i dagsläget. Har växt mycket bara sista månaden ser det ut som. Mamma är ca 155cm och pappa 168cm om jag inte minns fel. Jag blir nöjd om han landar på över 160cm. Mamma känns något liten, i alla fall när man hoppar.

Min -07a är 140cm hög, men 143cm bak. Problemet är att jag trodde hon skulle bli d-ponny, vilket jag börjar förstå blir svårt. Pappa är 142 cm och mamma 149cm.
Hur mycket brukar man räkna med att de växer till på höjden, mellan olika åldrar? Någon som vet?
Min älskling är ju ändå den bästa för mig så storleken spelar ju egentligen ingen roll.

Vart kan man köpa mätkäppar? Var ju ändå fyra månader sen vi mätte henne och jag tycker att hon har växt en del! :)

novalisa vad matar du din med? jag vill oxå ha jätte storå åring trotts små föräldrar...

Peetraa googla mätsticka mätpinne mätkäpp samt häst hittade ett par billiga men slutade med att jag hittade en på återviningscentralen, fattades vattenpass som jag köpte löst o limmade fast...annars så brukar de "dyrare" hästaffärerna kunna ha eller ha kontakt med återförsäljare o kan ta hem om man frågar med de ligger på ca 500:- med tydligen har några köpt på ullared för ca 150:-

hehe jag var ute och mätte min kille noga idag, med mätsticka.. och han är 1,46 fram och 1,48 bak, slänger in två bilder på honom. Är medveten om att han inte står på bästa stället på bilderna men det är bilder...

22055179.jpg

22055178.jpg

vet en 07a som är 165, är inte det jäkligt stort?:confused:

Hon har fri tillgång på hö eller hösilage vinter tid och stora beteshagar sommartid. Plus lite kraftfodet och mineraler.
Jag kanske får en jättehäst om några år.
Pappan är connemara och mamman varmblod. Hon är reggad som svensk ridponny eftersom jag verkligen trodde hon skulle bli ponny, men jag misstog mig gruvligt:crazy:. Vet att även far- och morföräldrar är små.
Så var hon har fått sin växtkraft ifrån vete gudarna.

min Zelma är nu 147cm fram och 150cm bak, hon fyller 1år den 1 augusti.
Mamman är 167cm och pappan 165cm, jag hoppas att hon iallafall ska ta sig över 160cm, får väl hoppas på att hon kommer igång och växer ordentligt snart.

dsc00534_8781766.jpg

jag har precis lagt handpenning på "min" och hämtar honom inte förrän sista augusti, efter att han har varit på premieringen, men jag svarar ändå.

Han är född i maj -07 och var då han fyllde ett 135 cm, så C/D-ponny blev han inte som det var planerat... vilket iofs inte gör mig så mycket :)

Korsningsponny (reggad som sv. ridponny) där pappan är dartmoor och mamman av ok. härst men det är fullblod i henne iaf - det är nog därifrån storleken kommer.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 559
Senast: thoora
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar