Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
aldrig lindad.. endast efter hårt meeting.
fick stå inatt med reflexer med plstkedjor hängande runt båda bak... har itne vare i stallet ännu idag utan ska träna ikväll. får se hur resultatet blev.. itne enenda spark när de va folk i stallet i går iaf....
Åter igen, läs Monty Roberts bok "Från mina händer till dina" och du blir av med problemet omedelbart...
Det kanske bara är så att hästen är knäpp?tänkt på den möjligheten?
En häst är inte "bara knäpp", det finns alltid en anledning till dess beteende...
satt å väntade på att ngn skulle skriva detta.... sånt kommer alltid....
de tror jag inte...
Vad menar ni med "knäpp"? Hjärnskada? Psykisk ohälsa? Jag fattar inte hur man kan tro att en häst (eller människa eller annat djur) kan vara rätt och slätt "knäpp i huvudet". Det är väl självklart att det alltid finns en orsak till allting? Även om det kan vara väldigt svårt och t o m omöjligt att hitta orsaken ibland.
Att sedan tycka att det bästa är att avliva en häst som inte kan stå på box för att den är "knäpp", det är något av det märkligaste jag har läst på buke tror jag. Det är ju bara att peta ut pållen på lösdrift, och om ägaren inte har möjlighet till detta så får denne sälja hästen till någon som kan ha den på lösdrift. Det finns gott om hästar som inte trivs med att stå på stall. Och det finns flera saker som TS kan prova innan hon springer iväg och avlivar hästen.