Blir släpandes i baken...

Sv: Blir släpandes i baken...

Kan vara allt från ledinflammationer till SI-ledsproblem.

Som exempel kan jag nämna att min häst hade inflammation i knäleden bak, vilket gjorde att han fick patellaupphakning, rejäl svullnad över ländryggen och stel bog i diagonalbenet. Allt började med att han var stel fram i mitt tycke, så symptomen visar inte alltid på grundfelet.

Skippa liniment och massör, klinik först och sen ET skulle jag rekommendera.

Ang denna trås så ville jag ha tränings tips om hur man kan få bättre steg bak & att han inte skall bli släpandes bak. Frågan kvar står, så kom gärna med förslag på hur man skall träna upp han...

Det var inge fel som hittades på honom, han har stått i ca 2 veckor & är igång satt för en vecka sedan. Jag har ridit varannan dag & endast i skogen. Han har känts bra i skritt, trav delvis i galoppen. Idag kände jag att han blev lite dragandes med ena bak benet då han inte ville öka på för det va läskiga saker :)
Skall jag forsätta rida ut han en vecka till sen va lite i padocken med en mjuk start?
Tänkta försöka ha dressyr spö på han & kittla till han på magen om man känner att han blir släpandes (då han hatar spö) så kommer han förhoppningsvis skjuta upp ryggen & få med sig baken klokt.
Har även köprt fårskinns padd & back on track täcke, bägge funkar toppen på han!

men nånting borde väl vara fel om han blir släpandes bak ?? behöver ju inte vara något som han behöver vila för men han ska ju inte gå så... Hade inte vet någon teori ??

Låter nästan som samma problem som vi haft med våran ponny. Viasde sig vara benpålagringar i si-lederna(bäcken).Gör att dom inte orkar jobba med baken i galoppen å sätta under sig.Var på dom blir släpandes med baken.Tycker absolut du ska se till att få tid till att ultraljuda.
Lycka till!!!

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 278
Senast: JohannaB
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 870
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 040
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Pusseltråden
  • 🎄Jul 2024🎄