Hur f*n blir man säker på hästryggen???..

Sv: Hur f*n blir man säker på hästryggen???..

Underbart svar!!!

Det är ju användbart oavsett rädsla (även om jag tror att spindlar utan ben fortfarande kommer vara läskiga).

/ Lavinia

jag är snarare tvärtom, känner mig säker på hästryggen men ibland kan jag känna mig osäker på backen (med okända hästar).

har du ingen ridkompis? ibland kan det bara kännas bättre för att man har sällskap! eller som ngn sa, ha en ledare i början. stressa inte utan ta allting i den takt som du känner att du behöver. skritt duger alldeles utmärkt. :laugh: o ta hjälp av en tränare!

lycka till!

Jag var i samma sitts när jag köpte min ponny i höstas. Tog flera månader inna jag började rida. Ökade ut allt sakta men säkert. Och nu kan jag ta kortare uteritter SJÄLV och har t.o.m börjat hoppa och galopera nu. Så jag är allt lite stolt även fast det egentligen är ganska "fjantigt".:angel:

Tack så mycke för alla svar, o ddet känns bra att veta att man faktiskt inte e själv om att känna såhär eller att man e fjantig för de.
Men men...

Nu har man varit upp på hästen 3 ggr o även provat på lite trav :bump:. han skulle ha flyttat fre morgon, men kommer upp tors kväll o han har fått ett sticksår på bogen :cry:. Ingen flytt, massa medicin o sen ska man börja om från början igen. För jag kan ge mig f*n på att jag kommer vara precis lika rädd nästa gång jag ska upp på han.

De e väl f*n att allt skit ska hända när man väl börjar komma igång o allt känns skitkul... :mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla! Jag har några frågor som jag behöver hjälp med för att kunna reda ut dem i mitt huvud, alla svar är guldvärda. Fyller18 i...
2
Svar
22
· Visningar
4 846
Senast: Grana
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 240
Senast: anyberg
·
Träning förlåt men måste få skriva av mig, idag så skulle jag iväg på min första tävling med min häst, då pollan är svår lastad så har jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 825
Senast: Buck
·
L
Hästhantering Första gången jag startar en egen tråd så vet inte riktigt hur man gör, men ska försöka. SKa försöka göra en lång historia kort...
Svar
7
· Visningar
1 955
Senast: frittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama