Hur länge kan era hästar stå?

Sv: Hur länge kan era hästar stå?

Min häst har gått på bete i 6 veckor. (och inte sett röken av utrustning under tiden) Hon har varken tappat kondition eller muskulatur under tiden. Jag börjar försiktigt med att rida/arbeta henne som vanligt, men under väldigt kort tid i början. Sitter på henne ca 15 min/dag i början. Givetvis arbete med mycket skritt och lugnt tempo. Idag ska vi ut och skritta i skogen en sväng. (3;e dagen jag rider idag)
Hur mycket hästen tappar av vila är väldigt individuellt, samtidigt spelar det stor roll hur hagen ser ut som den gått i.
Var lyhörd för hästen och anpassa ridningen efter det så går det bra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar