Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Hej, alltid när jag rider ut på min "foderhäst" blir han rädd/osäker för massor av saker. Ser han något som är "farligt" börjar han...
Svar
14
· Visningar
1 232
Träning Fattar faktiskt inte det här, så vore ganska tacksam om nån ville hjälpa till och försöka luska ut vad som händer... Har en ponny på...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: mik
·
Träning Min ungponny (4 år) har nu under betet fått lite svårt med galoppen! Han börjar gärna slängtrava istället och när han väl galopperar...
Svar
10
· Visningar
1 710
Senast: _Viva_
·
V
Träning Hej alla buke-människor. Jag har sedan innan kört in två unghästar, det var några år sedan men nu undrar jag om det är mycket svårare...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: Mitrolle
·
M
Träning Hej! Ny här vet en om jag skriver i rätt forum. :confused::crazy: Är 15 år och drömmer om en häst. (fortfarande;)) Men för det...
Svar
13
· Visningar
1 451
Senast: Rio
·
E
Träning ett litet problem.. varje gång ja ska lasta min foderhäst så går han snällt å fint in, men när någon annan lastar honom sliter han sig...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Hest_
·
Ridning ...vad gör jag för fel? Pålle har börjat med att luta huvudet vid ställning åt vänster, så nosen är kvar "rakt fram" men öronen lutar åt...
Svar
14
· Visningar
2 212
Senast: Angmar
·
Träning Det här är Totte. Han är en varmblodsvalack, 10 år gammal och 1,63 hög lite drygt. Han är en himla snäll och försynt häst, och tycker om...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: skwaller
·
P
Träning Jag ska ha ett litet ponnysto på foder över vintern och jag undrar vad allt man behöver för att longera henne? Kommer inte longera henne...
Svar
6
· Visningar
1 065
Senast: Ketrawzc
·
G
  • Låst
Träning Hur träna t.ex. spansk skritt, bugning, kompliment etc.? Moderatorn får väl spader nu, men jag HAR sökt och inte funnit! Bildtrådar i...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: IngelaH
·
Ridning Nu var det ett bra tag sedan vi hade vår senaste träff, och jag skulle gärna träffa alla AR-intresserade själar runt om i Östergötland...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 916
Senast: Amk
·
F
Träning jag har tänkt att rida ut imorgon och med tanke på alla milj. blinningar och flugor och andra läskiga insekter så måste man hålla högre...
2
Svar
32
· Visningar
2 437
Senast: clarinho
·
J
Träning Hej alla dressyrryttare! Behöver lite hjälp med övningar på hur jag ska få min häst att inte "knäcka av i nacken" vid ridning. Han är...
2
Svar
21
· Visningar
2 526
Senast: clarinho
·
H
  • Låst
Träning Min häst har haft fång och nu börjar det bli dags att rida igång honom igen! Men hur ska jag börja rida honom, jag vill ju inte att ska...
Svar
1
· Visningar
655
·
E
  • Låst
Träning Hejsan! Har läst en hel del om NH tidigare, och verkligen blivit intresserad, men det är först nu när jag får en foderhäst som är van...
Svar
1
· Visningar
764
·
Träning letar stallplats och har hittat ett supertrevligt ställe men där hästarna går ute 10-11 timmar utan någon mat, visseligen gräshagar men...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 083
Senast: ennelie
·
C
Träning Idag provade jag och tömköra 3åringen. som endast hitills bilvit longerad. och det har gått bra. Hade en medhjälpare som gick bredvid...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: CarolineNSV
·
N
Träning Jag ska snart flytta min häst till ett annat stall pga att jag vill ha längre utevistelse än vad jag har nu (6 timmar i rasthage). På...
Svar
10
· Visningar
1 090
Senast: fonen
·
Träning hur få man bort en underhals bäst...?? eller vad nu heter... :) hästen jag ha köpt ha blivit fel riden och ha en jätte underhals ...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: Ellyne
·
Träning Nu har jag tänkt så det knakar både hit och dit utan att komma på någon riktigt bra lösning. Det är så att jag rider en liten islänning...
2
Svar
20
· Visningar
1 967
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V