Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Någon som har tips om hur man ska göra då hästen är ganska så rejält skänkeldöd? Lyssnar inte alls bra, då förgående ryttare har klämt...
Svar
3
· Visningar
1 008
Senast: Tuvisen
·
Träning Jag vet inte vad man ska kalla det. Jag rider en häst som jag aldrig har sett hennes ådror på förut hur kan det komma sig att de har...
Svar
5
· Visningar
1 140
Senast: iresha
·
B
Träning Jag ska nu snar bli hästägare igen! :love: Problemet är att hästen bor över 90 mil ifrån mig. Vi har funderat på att låta den åka...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Madelene
·
M
Träning Jag har provridit en ny medryttar häst nu två gånger, och ska nu börja själv med han. Jag ska ha han helt ensam tor, fre, lör, söndag...
Svar
14
· Visningar
1 064
·
B
Träning Finns det någon som kan ge tips på hur man på ett bra sätt lär hästen att låta sig fångas i hagen. Har en islandsvallack på 6 år som...
2
Svar
29
· Visningar
2 265
·
Träning (borsett från det självklara egen häst, medryttare och foderhäst) Har en bekant som under tiden hon pluggar inte kan skaffa häst eller...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Angel
·
A
Träning Ja som rubriken lyder, är det fler än mig som låter hästen bestämma det mesta och som lämnat över det sk. "ledarskapet"? Min Madam...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 121
Senast: Allimac76
·
E
Träning Eftersom diskution om detta undanbedes i den andra "stegringstråden" vore det kul att höra vad ni anser att det finns för andledningar...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
11 325
Senast: Borin
·
M
Träning Jag och min häst kommer inte så jätte bra överens . *suck* Tyvärr så äree hon som är boss i vissa läägen. Då jag rider och jag kräver av...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 006
Senast: mo0n
·
Ä
Träning Igår kväll bar det av med hyrt släp ca 8 mil för att hämta hästen. En flicka på 1 1/2 år, arab/kbl korsning. Hon är lasttränad...
2
Svar
20
· Visningar
1 703
Senast: skuggi
·
C
Träning Mitt fullblods sto har väldigt dålig kondis. Eller när man rider ut eller inte kräver något orkar hon hur länge som helst. Men när man...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Tuvisen
·
S
Träning Hallå ! Stod härom dagen i stallet med en kniv att rycka manen med i handen, och undrade hur tusan man använder den på bäst sätt...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: chira
·
Träning Vad tycker ni om att ha hingst om den inte används till avel? Är detta bra eller dåligt? Har själv hingst så jag vill veta vad andra...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 040
Senast: Mmajk
·
Träning Hästen är lugnet själv när han ska lastas och så. Lasta av honom kan jag göra själv det har aldrig varit några problem. :love: Fast...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Maira
·
E
Träning :cry:jag är 13 år och jag gick över till en stor häst när jag var 12 år men alla mina vänner säger att jag är för liten för Elton (min...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 715
Senast: hendelpendel
·
Träning Hästar som inte står still, hästar som går iväg utan tillåtelse, hästar som inte stannar, hästar som knör och till och med trampar på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 780
Senast: knasan
·
F
Träning Jag funderar på att ställa mitt halvblod på lösdrift även under vinterhalvåret. Anledningen är att han blir så svullen i benen av att...
Svar
5
· Visningar
1 446
Senast: Tibra
·
Träning Är det någon som vet om det finns böcker där man kan läsa om hur man lär hästen fri dressyr - inte för avancerat som man kan testa med...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: lata_ungen
·
Träning Min lilla sparkar i luften med frambenet när hon får mat (krubbmat). Har även sett många andra hästar göra så, verkar vara vanligt...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 708
Senast: Shaklima
·
Träning Min nya pålle vill inte stå still när jag sitter upp!, eller han står still tills jag sätter i foten i stigbygeln. då antingen kastar...
2
Svar
39
· Visningar
3 755
Senast: happy_drink17
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar