Knäcker av i nacken

Sv: Knäcker av i nacken

Jag har aldrig skrivit att jag tycker denna övning är bra, att jag rekommenderar den eller att jag använder den. Jag skrev bara att jag har läst att detta är ett tips på en samlande övning som är väldigt krävande.

Ursäkta om du tog det på fel sätt, men som sagt - det jag inte håller med om är hur "krävande" det är, för det anser jag kan vara olika från ekipage till ekipage beroende på hur man utför övningen.

Ungefär som att galoppfattningar kan vara grymt jobbiga om man får till bra samlade fattningar medans nästa person övar kvantitet utan att få till det där "jobbiga" i övningen - hästen klarar lätt 20 fattningar samma pass.
Men självklart är det bättre att träna kvalitet än kvantitet, om man lyckas.

Sv: Knäcker av i nacken

Grejen är att jag aldrig påstått att jag anser att den är krävande. Bara att jag hört det här på buke i någon tråd för ett tag sen. Jag har aldrig använt mig av övningen och därför vet jag inte hur krävande den är.

Allt kan göras jobbigare och lättare, det kan du själv också göra. Grejen är bara att det du kanske gör lättare, sliter i längden. Jag menar hästen kanske upplever det enklare att göra en galoppfattning ur slängtrav, men det är ju betydligt nyttigare att göra en galoppfattning ur samlad trav. Förstår du hur jag menar?

Nu tycker jag att vi kan lämna trav-halt-back-trav övningen för du tycker något och jag tycker ingenting så vi kommer nog ingen vart mer :)

Liknande trådar

Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 849
Senast: Bonica
·
Ridning Hej! Jag är medryttare på än äldre ridtravare som för det mesta är en helt underbar häst. Innan jag blev medryttare på henne hade hon...
Svar
15
· Visningar
1 196
Senast: Lager
·
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 896
Senast: Lager
·
Träning Jag har ett sto som är 6 år men ganska mycket efter utbildningsmässigt. Hon är känslig men skarp. Det hade varit en del trassel vid...
2
Svar
31
· Visningar
7 442
Senast: Vitsippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar