Rider dåligt min häst är för står för mig säger mina vänner

Sv: Rider dåligt min häst är för står för mig säger mina vänner

Du är inte alls för liten för honom, ser jätte fina ut ihop:)
Då skulle de se frisern och hennes ryttare i mitt stall, hon är mycket mindre på henne (men det är hon som rider henne bäst) än vad du är på Elton.
Så fortsätt rid och tävla på honom du:D Red själv stor häst vid den åldern:D

Alltså jag tittade på dina filmer. Och du är inte för liten för honom! Han är jätte fin och du rider honom JÄTTE BRA!

Som flera har sagt innan så är dom avundsjuka! Ta med alla dina kompisar och bevisa att du kan rida honom! Eller visa lite filmer på er när ni rider. Dom borde se upp på dig och inte ner. Jag menar, dom skulle ju knappast våga sätta sig och hoppa på Elton! :D Så kämpa bara emot och bevisa för dom att dom har helt fel. För du är inte för ung och du är inte för kort.

Åldern har inget med vilken häst man rider. Kan man rida och vet vad som krävs så tycker jag att man borde klara av vilken häst som hellst oavsett storleken. :) Ha det bra!

Kraam! :D

Min kompis började rida storhäst när hon var 11 så ålders spelar ingen roll

du ska inte ta åt dig av skitsnack. du o elton passar superbra ihop. fortsätt tävla. ge inte upp bara för att andra e svartsjuka på dig för att du fått chansen att gå över till stor häst tidigare.

ha d bäst H Jullan och Lilja

tack alla ni är jätte snälla tack alla :bow:
:) ni är jätte snlla kan bara säga TACK ;)

hehe jag har vissat en bild när jag rider elton sa bara är han för stor för mig?? Sen har hon varit såå tyst men hon kallar mig Bitch hehe men hon får väl kalla mig det dåå

Senast ändrad av en moderator:

Du ser alldeles lagom ut på honom! Det ser jättelovande ut, du rider honom väldigt fint! :D Du ska vara stolt över din häst och ridning! :)

Du ser alldeles lagom ut på honom! Det ser jättelovande ut, du rider honom väldigt fint! :D Du ska vara stolt över din häst och ridning! :)

Tack :bow:

Tycker att det ser ut att vara en jättetrevlig häst och ni ser jättefina ut tillsammans.. :banana:

Kan tillägga att min gamla tävlingshäst (som jag tyvärr fick ta bort i januari:cry:) mätte 178 cm över manken och jag är ca 164.. o vi vann till o me DM i fälttävlan förra året.. =) så trivs man bara med sin pålle så spelar stroleken ingen större roll.. :bump:

va fina ni är tillsammans:laugh: tycker du inte alls är för liten

kan också säga hade en stor häst(1.72) för nåt år sen började rida han när jag va 14 och jag va ca 157 lång okej jag va lite liten men vi va ute o tävla och visst vissa kollade lite konstigt men haha vi bevisade för det mesta att vi va ett bra ekipage för vi blev nästan alltid placerade:p

Du ska inte bry dej i vad de säjer! Jag är vuxen och inte alls lång eller superduktig att rida, och har en häst som är lika hög som din. Och jag skulle nog bli ganska arg, om någon sa att jag var för liten för min häst, eller att jag inte kunde rida henne. Det har ingen annan med att göra. Jag tycker du ser helt ok ut på din häst, och önskar er lycka till och hoppas att ni startar i fälttävlan! Och visar dem som säjer att han är för stor för dej, att de har helt fel om er!

jag tycker inte heller att du är för lite för honom. och du rider honom jättebra! ;)) lyssna inte på dina "vänner" :)

Avundsjuka människor säger så mycket dumt!!Själv började jag att rida halvblod när jag var 12 och idag äger jag en underbar ung häst på 165 cm och är själv stax över 150 .Och jag har också fått höra att han är för STOR för mig,skitsnack..Det dom vill är att köpa honom!!!Dom kan bara inte fatta att jag vilken TUUUR jag haft att hitta en sån häst..:D:D

Vad är det för bett du har på Elton?:)

Men gud du rider ju honom jättebra. Skit i vad dom säger! GO GIRL ^ ;)

du är inte för ung för din häst. man får ju bestämma själv om man vill ha storhäst eller ponny. egentligen, om din häst är snäll så är ju ponnysar värre (om dina kompisar menar att du inte klarar av henne/honom).
du rider den jättebra och den är superfin :love:

Vad är det för bett du har på Elton?:)

Nått slags bett med ringar så att han inte tar bettet och drar iväg det är inte skarp men det är jätte bra för att ringarna gör så domn inte kan ta bettet :) vet inte riktigt vad bettet heter :confused: men det är super :D

Ja, för på vissa bilder hade du ett vanligt bett. Men på vissa andra bilder var det ett annat slags bett som jag aldrig har sett:)
Det var det ju beskrev ju:)
Såg lite speciellt ut:) Kan du inte ta reda på vad det heter?:)

Shiet vad bra du rider! Du kommer gå långt!
Skit i vad de andra säger, du har en jättefin häst och du rider bra!
Lycka till i framtiden!

du är absolut INTE för kort/ung för honom.. det e bättre att du har en häst som är lite större som du kan växa med och tävla även när du blir längre/äldre, än att du har en liten ponny som du t.ex kanske måste sälja sen när du har blivit för stor för den och så "gammal" att du inte kan tävla den längre.. :banana:
du rider honom jättefint och ni kommer att nog att få många fina minnen tillsammans.. (och placeringar):bump:

Ja, för på vissa bilder hade du ett vanligt bett. Men på vissa andra bilder var det ett annat slags bett som jag aldrig har sett:)
Det var det ju beskrev ju:)
Såg lite speciellt ut:) Kan du inte ta reda på vad det heter?:)

det är ett cowboy bett med kopar ringar och man får ihop dom väldigt bra med det bättet sen har jag ett vanligt tredelat bett :);)

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 519
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
15
· Visningar
1 637
Senast: Imperiet
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 385
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?