Hjälp oss?

Sv: Hjälp oss?

För alla som vill veta ;) hehe,, men jag vill inte ha såå stora klagomål,, men säg gärna vad jag gjorde för fel om jag nu gjorde det,, eller är allt hennes fel ??

JAg longerade igår, gick jätte bra,, Fick hjälp, av en tjej,, sen gick hon och då skulle Gisela visa att det är hon som bestämmer och då kom hon som honalltid gör,, öronen slickat bakåt,, och sen försöka stegra över mej,, ;P hehe sen så fick hon sej en om gång,, sen när min kompis gick hem skulle hon visa mej igen men då fick hon sej en omgång innan hon han ställa sej på bakbenen,, sen ville jag att hon skulle stanna och sen gå igen men då testade hon mej och vägrade gå fram och jag gjorde allt för att få henne att få henne frammåt til slut så visade jag pisken, hon brydde sej inte, då piskade jag ner i backen,, sen ännu hårdare men hon brydde sej inte ett dugg, sen så petade jag den på henne och då blev hon flygförbannad och tvär backade och sparkade bakut,, och olyckligt träffade hon mej,, Men jag vill inte skylla på henne det kanske var jag som stod för nära men jag vet inte,,, det var det som hände,,

Är du seriös? I så fall så ska du göra dig av med hästen, omedelbart. Fundera över vad du håller på med, det låter som att du inte har något sunt förnuft överhuvudtaget.

"..Och sen försökte hon stegra över mig, hehe"

Jag tycker inte att detta är något att skratta åt, det dröjer inte länge förrän du ligger på lasarettet igen, eller kanske det blir bårhuset nästa gång. Du måste söka hjälp med hästen. Det finns NH-tränare lite överallt, gå kurser, vad som helst. Jag vet minst en NH-tränare i Umeå-trakterna, och jag ska på kurs för henne imorgon. Detta hade varit ett ypperligt tillfälle för dig att komma och träna. Nu är det väl försent antar jag, men du kan väl i alla fall kontakta henne och kanske hon kan komma ut till dig och hjälpa dig?

Prata med dina föräldrar, jag tycker absolut att detta är allvarligt och jag tycker att du ska låta andra, kunnigare hantera hästen så länge. Jag tycker att det är jättebra att du vågar skriva om situationen, men du måste förstå att det är ett stort djur du handskas med, och alltid sätta DITT liv i första hand.

oki.. ja,, jag har inte ridit eller så på ett bra tag, men efter alla tips här, så tänkte jag ge henne en chans, :/ men nu inser jag , jag måste söka hjälp med henne..

Det som har hänt det står jag för,, kan säga/skriva det till vem/vart som helst, inget jag skäms över,, Dom på akuten sa att dom tyckte jag skulle stanna över natten men eftersom det är fredag ville jag inte,,
Och det är ju inte första gången jag ligger inne p.g.a henne, :/ men har nu bestämt att detta var sista gången..

.."tvärbackade och sparkade bakut"..
Visst förstår du att hästen verkligen vill dig illa, du lägst i rangen i hennes värld!!

Fast, hela historian är så osannoligt stupid så undrar om det är påhittad??

Ja jag vet nog om det,, men du tror vad du vill, men jag är inte personen som ljuger, dom som har apberget.se kan ju kolla in mitt diarium heter mo0n där också.. nä jag tror inte jag ljuger för mina kompisar där heller .. :/

Ok, men förstår ff. varför utsätter du dig. Jämförelse - Om du har en hund som försöker äta upp dig varje dag, skulle du ha kvar hunden?

Har du funderat på om hon har ont någonstans...
Många hästar visar smärta genom att bli aggresiva. Ofta när vi som människor inte har uppfattat deras tidigare signaler, som inte alltid är så lätta att förstå...:crazy:
Jag har själv varit i samma situation som du och fick rådet att kolla hästen. Jag tillkallade en Equiteraput som hittade små spänningar i mer eller mindre hela bakdelen och lite annat... hästen fick ackupunktur, massage och laserbehandling. Efter det blev det en ny häst...
Idag får hästen regelbunden behandling och älskar det!
Hästen tävlas med framgång!
Det trodde jag aldrig skulle gå:)
Lycka till!

hehe , om det inte var min , utan familjens och den bara äter mej så kan ju inte jag ta bort den utan istället sluta hålla på med den,, :/

hehe okeej, hon har inte ont, har kollat mååånga gånger, men hon har ju hållt på sen 2 års ålder.. :S

Sluta håll på med hästen innan du blir skadad och låt någon mer rutinerad ta hand om den!

Skaffa dig en ponny eller något du klarar av och sluta skriva hehe hela tiden när hästen har stegrat sig mot dig! Vad är det som är så kul?!

Okej, jag skrattarju inte precis när jag skriver, det är bara en vana att skriva så i var och varannan mening,, Förlåt då,

Det som kommer bli nu, är kurs på sörgården sen kommer en nh tränare ut till oss, så sluta hålla på med henne tänker jag inte göra,,

Önskar lycka till. Hoppas att du inte bli rubrik i framtiden.

Tack,, nej jag har då inte varit det undertiden och tänker inte bli det heller.. ;)

vad bra, du lydde mitt råd :) PÅ Sörgården är de bra, jag lovar :) Lycka till med pållan!

Kan Bara meddela att jag ger upp med henne nu,
Jag älskar henne jättemkt fortfarande men jag har bestämt mej för att leasa ut henne.

Sen kan jag ju också passa på att meddela till alla som vill veta,
Att den där Travhästen som var ute och sprang på E4:an i fel körriktning, kan bara säga att det var min lilla tokiga dam.
Och det var väl därefter jag känner jag vill inte nå med,
Vi två kommer inte överäns helt enkelt, :crazy:
:love:

oj :eek: läste om det i aftonbladet för ett tag sen..
jag tycker du gör rätt som lämnar bort henne. ibland måste man tyvärr inse att man själv inte riktigt räcker till. se bara till att hon nu hamnar hos någon som klarar av henne så ingen blir skadad.
*håller tummarna att du hittar någon annan, mer lätthanterlig, pålle att pyssla med* :)

Vad bra att du tagit det beslutet.
Jag kände mig lite orolig när jag läste tråden, det är kul att du tog upp den igen och berättade hur det har gått. Även om det tyvärr gått dåligt... :crazy:

Vill du berätta hur träningen fungerat? Har du gått någon NH-kurs?

Vissa hästar ska man helt enkelt inte ta sig an. Det har gått väääldigt långt när hästen attackerar, för det är inte naturligt beteende egentligen. Man måste söka hjälp eller lämna bort hästen. Det är bra att du försökt i alla fall. :)

Se till att hon hamnar på nåt bra ställe med riktigt kunniga hästmänniskor som kan hjälpa henne. Och leta efter en ny trevlig häst. ;)

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 056
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
777
Senast: ryujaneiro
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar