Släpp kontrollen - låt hästen ta över.

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
Sv: Släpp kontrollen - låt hästen ta över.

Det jag skrev om ledarskap vs. chefsskap är utvecklingen.. ;)

Jo fast jag förstod inte varför det skulle vara föremål för folks hat/rädsla mot NH?

Ja, ändå är det många som tar till våld för att få hästen dit de vill. Utan att ta reda på problemet. Problemet är väl oftast människan själv, kan jag tycka.

Problemet är till 99,9 % människan. De andra är om hästen har ex. en tumör som ger den beteenderubbningar och kan inte åtgärdas. Även om en häst har ont så är det människan som blir problemet om denne inte utforskar varför hästen beter sig på ett visst sätt och botar det onda. Det är ALDRIG hästens fel.

:bow:

Är nyfiken på bilderna alla pratar om! :idea:
:banana:

Däremot väljer han mitt sällskap över andra hästars, och tro mig, det är inte mycket kul som händer kring mig just nu. :D .

Fast det kanske varit det förr, och de minns det? Och vi människor är nog, även när vi tycker de är aptråkiga och bara ger dem en klapp, roligare än polarna de umgås med 24 h per dygn annars?

Jo fast jag förstod inte varför det skulle vara föremål för folks hat/rädsla mot NH?

Det skrev jag ju.
Men jag är inte ute efter att argumentera med dig. Så jag lägger ned nu.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Ridning Kände mig väldigt träffad av den här artikeln: https://www.hippson.se/blogs/mariayttermyr/crossover.htm Finns det fler...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 388
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 778
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 460
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?