hur gör ni?

Sv: hur gör ni?

Jag vet vad du menar , man sitter och knatar opch tappar verkligen lusten så jag bbrukar leta och titta på bra dressyr filmer eller typ nåt sånt iaf då blir motivationen uppe igen :P har låtit min ena häst stått typ några dagar för det var inget roligt så såg jag nått som väkte upp mig coh gick ut mitt i natten och satt upp på hästen och bara red lite och hon gick underbart sen har jag varit pigg på att rida henne igen :love::eek:

Haha tycker mest synd om hästen! :rofl:
Men med ordentliga halvhalter mellan konerna för att inte bara trilla iväg brukar det gå bra. Känns mer konstruktivt dock att rida serpentiner, då brukar vi ha ca 5 meter mellan konerna som bågarna ska gå genom.

Min motivation går upp och ner, men får extra krut i brallan när jag hittar träningar, tävlingar som jag vill vara med på.
Men ibland tryter motivationen.. Men tänker på att hästen min mår inte bra av att stå, så där får man lite pepp..

Oh vad jag känner igen motivationssvackorna! Hade en verklig sådan på våren så när pållen släpptes ut på grönbete fick hon vara i lugn o ro i nästan 3 veckor.

Sedan läste jag här på buke ett inlägg som tipsade om ridövningarna i Hi**son. JAAAA full av inspiration och med en hel mapp övningar har jag tagit mig till stallet 5 dar i veckan:idea: Min dotter rider för det mesta, men jag håller övningar åt henne. När jag sedan ibland får sitta upp är det otroligt roligt att pröva på vad jag har krävt av henne. Inte alltid så lätt som det ser ut:devil:

Sedan är det väldigt viktigt att ha en veckoplan för mig. Typ hoppning 2 ggr i veckan, bomövningar 1 gång, övergångar och dressyr 1 gång och absolut en dag i skogen minst. Endera ridande eller ledande. Bådadera lika kul. När man leder kan man dessutom gå lite svårare terräng!

Hoppas du hittar den röda tråden igen!

Tycker inte att du skall känna dig värdelös, försök att tänka positivt annars kommer det inte bli kul att ha häst. Det skall vara kul att åka ut till stallet och pyssla om hästen samt rida. Om du känner dig osäker ta hjälp av någon duktig ryttare/tränare som du vet. Lycka till! MVH Mikaela

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 460
Senast: MimmiNO
·
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 217
Senast: Moa092
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 037
Senast: AW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar