Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hjälp! Min medryttarhäst har hitills varit en pärla att fånga i hagen. Nu är hon ute på sommarbete och blivit odrägligare och...
2
Svar
25
· Visningar
2 170
Senast: annakg
·
S
Träning Hej! Jag ska ut och leta medryttare till min islandshäst och undrar nu innan jag startar mitt sökande vad det egentligen innebär. Vad...
2
Svar
26
· Visningar
2 703
Senast: Sduillght
·
Träning hur länge har ni låtit hästen "vilat in sig" när ni har flyttat till ett nytt stall, dvs när har ni börjat rida. flyttade hästen 2.8...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: nyponros
·
Träning För att göra en lång historia kort; Har två gamla skruttar som är oskiljaktiga. När man ska rida ena så måste jag stänga in den andra i...
2
Svar
28
· Visningar
2 429
Senast: BlackRose
·
Träning Ja, en tanke som slog mig bara... Om man som lång ryttare på tex en islänning är ute och racergalopperar så känns det (iaf för mig)...
Svar
16
· Visningar
1 587
H
Träning Hej Allihopa! Måste bara få skriva av mig lite. Håller just nu på att rida in mitt treåriga ardennersto och det går verkligen...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: HonSomSyns
·
V
Träning Jag fick i lördags hem en häst som vi ska ha på prov i två månader för ev senare köp. Vi har hälsat på henne i hennes gamla stall...
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: DaAnn
·
B
Träning Sitter och klurar lite på hur hästar beter sig när man leder dem. Leder 90 % av alla gånger med grimskaft, men ibland på kort sträcka...
Svar
5
· Visningar
895
Senast: Banankaka
·
P
Träning Hej! :) Jag håller på och lär min häst att galoppera, men skulle behöva lite goda råd om hur jag ska fortsätta hans utbildning. Efter...
Svar
3
· Visningar
997
Senast: klabbarparn
·
M
Träning Jag har en ponny på 4 år som är väldigt pigg utomhus. När det är en brant uppförsbacke och jag ska stå i fältsits, då börjar han...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Tuvisen
·
Träning :confused: Vet inte hur jag ska göra....men idag när jag skulle ta in mina kusar så hade dem sprungit och busat...det är i och för sig...
Svar
5
· Visningar
1 420
Senast: majapia
·
Träning Idag funderade jag på min hästs mentala tillstånd :D När jag skulle spänna sadelgjorden (spänner alltid lite i taget, hon brukar...
Svar
6
· Visningar
1 118
Senast: Snyggve
·
J
Träning Jag har lite funderingar vi har ju nyss köpt en liten gård med lite mark,Hästarna har gått på bete nu hela tiden och nu har dem veckan...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: a1agnlju
·
B
Träning Om man har en häst som blir en riktig nallebjörn på vintern så knappt sadeln passar längre.. ..men man rider inte SÅ ofta i ridhus..men...
2
Svar
27
· Visningar
2 072
Senast: KajsaA
·
Träning Är det bara jag som förundras? Ständigt rabblar folk om vad deras hästar gjort för knasigt/vägrat göra, mycket oftare hör man det än att...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 899
Senast: Sammet
·
Träning Hittade inte tidigare inlägg om detta. Jag är väldigt sugen på att rida lite mer än mina 1ggr/v på ridskolan och funderar då på att...
Svar
14
· Visningar
1 448
Senast: Anna37
·
Träning för att behålla eran motivation i ridningen? jag har snart ingen motivation alls. hästen har stått sen i måndas förra veckan...
2
Svar
24
· Visningar
2 347
Senast: Mickis88
·
R
Träning Är det korkat att behålla en klapphingst? Vad kan man förvänta sig för problem? Kan de gå med ston? Hundar som är kryptisar kan få...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: hillevie
·
A
Träning Hej! I lördags fick jag äntligen hem en sällskapsponny till min treåriga valack. Allt gick jättefint när vi släppte ihop dem och de...
Svar
7
· Visningar
756
Senast: anni0301
·
E
  • Låst
Träning Hej alla, jag behöver hjälp med lite tips att göra då man rider. Jag har en varmblodig travare som är 17 år. Han är väldigt pigg och...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama