Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Har ni nå bra tips på olika hinder och bomövningar ni använder till era unghästar på "basic nivå" ?? Kan va bra med tips för...
Svar
8
· Visningar
4 982
Senast: -m-
·
G
  • Låst
Träning Jag är på väg att skaffa häst. Men jag vet inte vad jag skall sattsa på och behöver er hjälp!!! Jag blir så förvirrad, får olika svar av...
31 32 33
Svar
654
· Visningar
46 156
Senast: Mabuse
·
M
Träning Snälla hjälp mig med tips att försöka lösa ett problem. Har en 5-åring som vid övergång till trav o galopp (ibland också efter en...
Svar
6
· Visningar
1 122
Senast: -m-
·
R
  • Låst
Träning Okej, nu är det såhär, att jag antingen bara har mött konstiga "isis-människor" eller så är de i allmänhet inte som vi med "vanliga"...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
11 149
Senast: Amk
·
Träning Min unghäst är en riktig snubbelmaja. Hon snubblar till höger och vänster, både när vi promenerar, tömkör/longerar och när vi rider. Jag...
Svar
18
· Visningar
1 270
Senast: Tom Dooley
·
L
Ridning Har NÄSTAN bestämmt mig för å köpa en espaniola-sadel. Vill hör från er som har ridit i både deluxen och den "vanliga" vad ni tycker...
Svar
17
· Visningar
1 526
Senast: Amiir
·
W
Träning Jag är nybliven ägare till en 3 åring på 171. Han är en ädel typ med långa ben. Min plan med hästen (som gått 3 årstest) är att...
Svar
1
· Visningar
949
Senast: anni0301
·
T
Träning Hur använder ni era hjälper när ni t.e.x ska göra tempoväxlingar i trav? När ni ska öka farten/steget? Och sakta ner/minska? Hur...
Svar
15
· Visningar
3 483
Träning Är lite nyfiken.. Köper man en 4-åring, kan man då med all säkerhet vänta sig att den står på 2 ben mestadels av tiden som 5åring...
Svar
18
· Visningar
3 307
Träning är det för att vi är på nytt ställe, eller vad tusan har tagit åt min häst? flyttade henne 2.8 så vi har varit ca en vecka på det nya...
Svar
9
· Visningar
1 052
Senast: Liten
·
Träning Lite dumma frågor kanske men iaf Hur vet man när man är redo kunskapsmässigt för en unghäst ? Hur "lätt" förstör man en unghäst ...
Svar
17
· Visningar
1 952
Senast: SuneSpecial
·
Träning Blev kanske lite konstig rubrik men men.. Jag ska i alla fall visa min 4-åring på kvalitén, jag visar honom under ryttare, A hoppar...
Svar
12
· Visningar
1 211
S
Träning Hejsan alla där ute! Jag behöver all hjälp och tips jag kan få av er. Jag har börjat rida som vuxen och har gått på vanlig ridskola i...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
15 016
Senast: skuggi
·
M
Träning Min häst går jättebra på sånadär ledarskapsövningar flytta undan rumpan, backa, gå framåt, stanna osv. men . vid vissa tillfällen funkar...
2
Svar
37
· Visningar
2 213
Senast: mackan
·
E
Träning hej! för det mesta så hoppar ja antingen bana i paddocken eller rider ut en sväng i skogen, det börjar bli rätt tjatigt då ja gjort det...
Svar
6
· Visningar
1 046
Senast: Tuvisen
·
Träning Vet inte varför jag blivit så nojjig... Ska köpa en till häst och valacken här hemma går själv. Hur gör man med hästarna? Ska man låta...
Svar
15
· Visningar
1 306
Senast: lobell
·
M
Träning En tråd om uteritter :angel: tänkte att det skulle vara kul att läsa om när ni rider ut roliga saker som händer/tråkiga saker, saker...
Svar
19
· Visningar
1 287
Senast: MoonAngel
·
T
Träning Jag är nervös ju:crazy: Ska släppa ihop min nya ponny med dom "gamla" till helgen är det tänkt. Nojjig som jag är har jag haft dom i var...
2
Svar
38
· Visningar
3 832
Senast: TheBlackOne
·
C
Träning Som någon kanske vet så skapade jag en tråd för ca en vecka sen ang. min häst som blir så orolig när hon blir lämnar ensam i hagen. De...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: Big_lady_zola
·
D
Träning ..är något som jag väldigt gärna skulle vilja prova på. Har haft en tidigare islänning som verkligen älskade att hoppa och hade talang...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10