Sv: Nybliven osäker hästägare behöver tips
Vet du, jag tycker att du verkar vara både klok och mogen. Du inser dina begränsningar och tar hjälp och vill lära. Det är ju jättebra.
Ägaren till hästen tror på dig och vill att du tar hand om den. Det kan väl inte vi på Buke ifrågasätta? Nä, ta hjälp av ägaren och de du har omkring dig samt dina tränare så går det här nog bra.
Du kan nog själv bedöma om hästen är för svår.
Lycka till!
Norrland
Måste bara få tillägga att, ja, jag har gått på ridskola men jag har även ridit en hel del utanför den, vilket jag inte tänkte på att skriva i mitt inlägg. Jag är inte så mkt nybörjare att jag sitter och drar hästen i munnen och inte har någon balans osv.. Jag är ingen fullärd ryttare, långt ifrån, men det är inte så illa som du antyder. Det som jag är nybörjare på är det som kan hända utöver ridningen och hur man hanterar det på bästa sätt så att man inte förstör hästen. Det behöver jag mkt hjälp med och har också sett till att skaffa mig det.
Vet du, jag tycker att du verkar vara både klok och mogen. Du inser dina begränsningar och tar hjälp och vill lära. Det är ju jättebra.
Ägaren till hästen tror på dig och vill att du tar hand om den. Det kan väl inte vi på Buke ifrågasätta? Nä, ta hjälp av ägaren och de du har omkring dig samt dina tränare så går det här nog bra.
Du kan nog själv bedöma om hästen är för svår.
Lycka till!
Norrland