Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Även jag har varit där. Och jag håller med dig fullständigt. Till punkt och pricka.
Första hästen var ett femårigt sto. Verkade skitsnäll. Fungerade bra några veckor för att sedan spåra ur totalt. Det höll på att ta knäcken på mitt hästintresse. Även fast jag gjorde som många sa och tog hjälp. Gav bort henne efter lite mer än ett år och fick i min vård en gammal valack. Fortfarande levande och himmel vad den hästen gett mig. Don efter person!
Numera kan jag mer men det känns ändå bra att vara on the safe side. Mår toppen med mina gamlingar som nog mår lika bra, ser det ut som.
Jag tycker heller inte att det är vare sig klokt eller lämpligt, vilket jag har skrivit från början.
Nu uttryckte jag mig luddigt i inlägget du svarade på, men vad jag skulle skriva var att kommentarer som antyder att man tycker att den som gör det är dum i huvudet eller huvudlös.
Sedan tycker inte jag att ditt första inlägg var vare sig nedlåtande eller elakt (även om du använde ). Jag tycker att det var ganska bra skrivet - som ett enskilt inlägg - även om du var hård.
Även jag har varit där. Och jag håller med dig fullständigt. Till punkt och pricka.
Första hästen var ett femårigt sto. Verkade skitsnäll. Fungerade bra några veckor för att sedan spåra ur totalt. Det höll på att ta knäcken på mitt hästintresse. Även fast jag gjorde som många sa och tog hjälp. Gav bort henne efter lite mer än ett år och fick i min vård en gammal valack. Fortfarande levande och himmel vad den hästen gett mig. Don efter person!
Numera kan jag mer men det känns ändå bra att vara on the safe side. Mår toppen med mina gamlingar som nog mår lika bra, ser det ut som.
mitt sto är också sån som ska ha enr huivude tför attt äta och sånt, det är bara att vis vem som bestämmer , jag vet att det är jobbigt men mitt sto kommer nog aldrig sluta stanna och beta på en gräsplätt innan hagen . dem är hästar vad kan man göra åt det
Uppfostra dem att de inte får göra så?... Det är väl nästan det minsta man kan begära av sin häst att den inte tar matpauser mitt i hanteringen.
Ja det kan man sannerligen tycka
Fast i o f s red jag en hingst som kunde snappa efter grenar i farten - i galopp Naturligtvis fick han inte göra så.
Det blev nej nej
Hej!
Har nu startat en ny tråd i forumet ridning, där jag undrar vad som gäller när man ska ha en medryttare. Ni som har svarat mig här både ris och ros, det spelar ingen roll, kan väl vara snälla och gå in på det forumet och hjälpa mig där?? Jag vet trots att många inte tror det att jag är okunnig, jag har aldrig förnekat det eller vägrat inse det, det är därför jag söker all hjälp jag kan få, både på hemmaplan, kurser och även på nätet osv...
Nog om det. Nu är jag anmäld till en tvådagarskurs i NH i slutet av aug och jag ska även prata med den mannen som håller i kursen och råkar bo nära mig, om det är möjligt att komma privat till honom. Jag gör verkligen allt jag kan för att reda upp detta,vad ni än tror.
Ha det bra nu och berätta gärna allt ni vet vad gäller medryttare.
Vi kanske hörs
Ja det kan man sannerligen tycka
Fast i o f s red jag en hingst som kunde snappa efter grenar i farten - i galopp Naturligtvis fick han inte göra så.
Det blev nej nej Kunde göra så när han var extra hungrig.......eftersom det var en mycket lydig häst så var det en sån man kunde tillåta vissa hyss
Vilken koordinationsförmåga!
HÄSTEN HAR OOOOOONT i matmuskeln
Ja, eller hur - och för att vara hingst dessutom Dom har annars svårt att göra två saker samtidigt
Jag känner en person som är chef dessutom över rätt mycket folk.
Den personen är alltid så pedagogisk och så välvillig och trevlig att alla är nöjda när de pratat med henne....... Alla tror att hon stöttat just dem även i konflikter.
Det gör att även när hon framför kritik så tror personen som får kritiken att den inte alls fått kritik utan att allt är väldigt bra.
Ja, det har lett till en hel del bekymmer kan jag lugnt säga.....Personal känner sig svikna, osv. Ibland är det nödvändigt med mer klara besked. Själv föredrar jag mer raka besked så att jag vet den andra personens stådnpunkt.
Bakom reaktioner på raka besked ligger ofta stor konfikträdsla, faktiskt ganska typiskt svenskt. (Som vitaN skrev ovan) Personer med rötter i en del andra länder har inte problem med rakhet och ärlighet alls. Svenskar ska alltid vara så försiktiga att budskapet inte ens går fram.
Ta tränare som år efter år har elever som rider illa på något sätt. Tränaren tycker sig ha framfört detta gång på gång och försökt rätta till, men den det gäller har inte alls hört det eftersom det var så inlindat och omkskrivet. Var eleven korkad eller tränaren luddig?
Att ge andra råd för att vara snäll, än dem man egentligen vill ge utifrån erfarenhet av hur det vanligtvis går i fall som dessa, är bra dumt. Det är till och med oansvarigt.
Mycket värre än att säga sanningen som det är, utan risk för att det blir feltolkningar och "glädjekalkyler" hos ts.
Det där gör min (i övrigt "pudeldresserade") lille hingst också ... Inte i galopp (ännu) bara i skritt och trav. Lite svårt att hindra honom från att knapra på grenar när man rider genom ett buskage ... Munkorg känns lite som överkurs trots allt.
Och för att göra det ännu värre..samma tränare får sedan skit för att man inte talat om rätt ut att ryttaren rider illa. Denna elev har nu bytt till tränaren som hade "mage" att rätt ut säja "du suger", och i slutänden funderar du som tränare på varför du inte vågade ta bladet från munnen och verkligen få eleven att förstå att förändringar är nödvändiga.