Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
  • Låst
Träning Jag vet om att många vill få till det att ALLA Varmblod är gammla travare. Och jag möter nästan dagligen att jag får en kommentar om min...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 376
Senast: IngelaH
·
M
Träning Nu är de jag som är i farten med mitt tänkande igen. Men jag tycker att det är allt för många som klagar över att dom inte kan sitta ner...
Svar
5
· Visningar
1 086
Senast: MyJoyride
·
P
Träning Var på ridskolan och tränade hoppning idag. Det är en tjej (Vi kan kalla henne Mia) Som går i samma grupp som mig, blir bannemig...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 566
Senast: EmeelieeS
·
Träning Det kan komma att bli ett hästköp för mig i höst, men jag har svårt att hitta någon hästkunnig som jag skulle kunna ta med mig på...
2
Svar
20
· Visningar
2 397
Senast: terese
·
Träning Jag har insett att jag inte riktigt reder ut min käre mr bus, han är 4 år och vi håller på med inridningen lite smått. Tyvärr så har han...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 395
Senast: linzan
·
N
Träning Vad gör jag när min häst inte vill ridas ut? Backar in i elstängsel mm. Kan inte ut och gå med henne heller för då försöker hon rymma
Svar
16
· Visningar
1 309
D
Träning Jag har en häst som tränger in mig i väggen om jag försöker flytta honom åt höger... Hur ska jag göra för att få honom att flytta sig...
Svar
12
· Visningar
2 972
Senast: SaraBuder
·
Träning Jag behöver lite kunskaper i förebyggande syfte. Jag har en unghingst av den trevligaste sort man kan tänka sig. En mycket försiktig...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Toria
·
J
Träning Våra hästar är vana att va inne på natten som vi har mkt plågsamma myggor och knott här i norrland, men nu i dag har det varitt svalt...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: jojjogalopp
·
S
Träning Hur tränar man bort det? :crazy: Han stannar, fryser fast, känns som att han ska resa sig men har hittills inte gjort det. Går man...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: pompa04
·
J
Träning Min häst har väldigt svag rygg så hon skulle behöva mera ryggmuskler ;) har ni några tips om vilka övningar som man kan köra från...
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: jenny-91
·
Träning jag har en korsningsponny på 2 år jag har haft henne från nyfödd. nu är hon 2 år gammal går fortfarande ihop med sin mamma samt ett...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: vickysan
·
G
Träning Alla ni som allt som oftast rider endast i repgrimma, Hur gör ni när ni rider lite mer "i form" eller "samlat"? Jag har ridit min kuse...
2
Svar
22
· Visningar
2 507
Senast: Ella_99
·
H
Träning har sett så många som kommer till stallet stressade och sadlar på och ger sig ut i padocken rider helkoncentrerat och sammanbitet,surar...
2
Svar
24
· Visningar
2 097
Senast: Mysaan
·
M
Träning Har ni nå bra tips på olika hinder och bomövningar ni använder till era unghästar på "basic nivå" ?? Kan va bra med tips för...
Svar
8
· Visningar
4 970
Senast: -m-
·
G
  • Låst
Träning Jag är på väg att skaffa häst. Men jag vet inte vad jag skall sattsa på och behöver er hjälp!!! Jag blir så förvirrad, får olika svar av...
31 32 33
Svar
654
· Visningar
46 152
Senast: Mabuse
·
M
Träning Snälla hjälp mig med tips att försöka lösa ett problem. Har en 5-åring som vid övergång till trav o galopp (ibland också efter en...
Svar
6
· Visningar
1 122
Senast: -m-
·
R
  • Låst
Träning Okej, nu är det såhär, att jag antingen bara har mött konstiga "isis-människor" eller så är de i allmänhet inte som vi med "vanliga"...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
11 147
Senast: Amk
·
Träning Min unghäst är en riktig snubbelmaja. Hon snubblar till höger och vänster, både när vi promenerar, tömkör/longerar och när vi rider. Jag...
Svar
18
· Visningar
1 270
Senast: Tom Dooley
·
L
Ridning Har NÄSTAN bestämmt mig för å köpa en espaniola-sadel. Vill hör från er som har ridit i både deluxen och den "vanliga" vad ni tycker...
Svar
17
· Visningar
1 523
Senast: Amiir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama