Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Jag har en fyraårig vallack som jag har lite problem med. När jag skrittar iväg från stallet(Ensam) vänder han nästan alltid en bit...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: Fanny B
·
I
Träning hej, håller på att lära min häst galopp och nu när vi rider ut klarar fattningar och håller galoppen ca 5 språng. Jag brukar träna...
2
Svar
21
· Visningar
2 315
Senast: Farle
·
Träning Jag rider ut dagligen med hästen, en del dagar rider jag i alla gångarter beroende på väder, då ridvägarna här är helt hopplösa och jag...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: rare
·
Ridning Jag skulle villa ha lite bilder på att jag rider! De ska ju vara snygga och jag vill att det ska ses att det är klassisk. Som...
Svar
3
· Visningar
1 998
Senast: karindk60
·
Träning Om två månader börjar jag träna för dressyrtränare med min 4-åring, och vi ska börja med sidförande övningar. Finns det några...
Svar
10
· Visningar
1 534
F
Träning Är det någon som har hoppat terräng med sitt varmblod?
9 10 11
Svar
209
· Visningar
14 270
Senast: eternalsunshine
·
M
Träning :confused:Min dotter orkar inte hålla våran häst...hon är vädigt stark i hoppning och dressyr. Jag vet inte vad jag ska prova för bett...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 308
Träning Hejsan! Jag har ridit nu sen sjuåring "vanlig" ridning och känner för nått nytt då jag aldrig varit intresserad av vanlig dressyr eller...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Rhaven
·
G
Ridning Lägger tråden här för att få svar från AR-ryttare, men moderatorn får väl som bekant flytta om det behövs. Har fått tips från...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 759
Senast: svea
·
Träning Finns det någon menlösare rädsla? Jag är alltså rädd för att bli rejält rädd. Jag antar att jag för det mesta är ganska "försiktig" av...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Luxi
·
Träning Har tre hästar varav en liten kille på 3 månader som jag har på bete ca 1 km hemifrån. Detta innebär en hel del promenader till o från...
Svar
13
· Visningar
1 200
Senast: mackan
·
F
Träning Nu är det såhär att jag har lite funderingar angående NH, löslongering och arbete på lång töm.. Sysslar själv med alla delarna och...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 695
Senast: Fire-Eye
·
T
Ridning Jag rider min häst på blank stång mesta delen,men skulle vilja ha ett bett att variera med,vanliga två- och tre delade gillar han inte...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: trolli
·
Träning Jag ska förmodligen hämta hem en ett-årig shettis i dagarna (om allt går som det ska), men blir lite osäker på hur mankör såhär pass små...
Svar
8
· Visningar
1 179
Senast: hillevie
·
S
Träning Har en ponny som inte vill gå in i transporten , :/ har provat det mästa , linor , hink med havre och såå .. och när jag går mot...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 623
Senast: miwhie
·
Träning Det är så att igårkväll fick jag hem nya pollan. Hon står just nu i hagen i stallet dag och natt, det är även en russhingst där som hon...
2
Svar
22
· Visningar
1 666
Senast: Tuvisen
·
Y
Träning :confused: När jag ska fatta galopp med min foderhäst springer han in i galoppen även fast jag gör en tydlig halvhalt och i hörnern...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: Tuvisen
·
C
Träning Jag och min mamma ska snart ev. skaffa oss en 4 årig Gelderländare som vi föll för vid första ögonkast. Men vi är lite oroliga för...
Svar
16
· Visningar
1 644
Senast: A-K.Eng
·
M
Träning Nu måste jag fråga. Min kille har fotat mig när jag rider, och då såg jag att hon jag rider, min medryttarhäst ofta går med öppen mun...
Svar
14
· Visningar
1 988
Senast: tess_g_
·
E
Träning Sedan ett år bor vi på landet och har hästar. Jag själv skulle aldrig kunna drömma om att ha EN häst ensam, men några kilometer ifrån...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 980
Senast: Fresh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar