Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför då? Varför är det bättre att använda vårt språk och diverse redskap och förvänta oss att hästen ska förstå än att använda deras?
´Menar du mig så skrev jag inte det du citerade!
Hästarna fattar blixtsnabbt om människan är en god ledare. Därför kan hästen bli som ett lamm- bara skifte av människa.Ja men du kan ju omöjligt bli ledarfiguren i deras ögon så snabbt?
Sånt tar tid, men jag kan ha fattat det fel..
Hästarna lyder ju då för att de måste, och inte för att de vill.
Du har satt dig själv som ledare och tvingat hästarna att lyda?
Inget fel med det, men det är inte så jag tänker.
Hade du hamnat i en allvarlig situation så är det väl större chans att det går bra med en "vald" ledare än en "självvald" ledare då det i mina ögon är två typer av förtroende du får från hästen?
(inget menat mot dig nu, luftar bara tankar!)
Och varför skulle jag vara en av dom? du fick det att låta som det var mig du menade,
därför jag reagerade.
Eftersom jag tar emot hästar för utbildning och korrigering är det inte bara mina egna, nej.
Felplacerad hov= de som uppfatat NH felaktigt och ska vara på och korrigera hästen hela tiden.
Dvs ursprungsinlägget.
Ja men du kan ju omöjligt bli ledarfiguren i deras ögon så snabbt?
Hade du hamnat i en allvarlig situation så är det väl större chans att det går bra med en "vald" ledare än en "självvald" ledare då det i mina ögon är två typer av förtroende du får från hästen?
Och varför skulle jag vara en av dom? du fick det att låta som det var mig du menade,
därför jag reagerade.
Ja men du kan ju omöjligt bli ledarfiguren i deras ögon så snabbt?
därför jag reagerade.
Men jag uppfattar inte dig som NH-frälst, utan hästfrälst
Du umgås ju hur mkt som helst med din o har kul med henne.
Hästarna fattar blixtsnabbt om människan är en god ledare. Därför kan hästen bli som ett lamm- bara skifte av människa.
Det är ännu lättare för en häst som en gång har haft god kontakt med ngn o egentligen är väluppfostrad. den kanske bara har hamnat hos en som den inte trivts hos däremellan. din egen har nog haft det så- en gång- som ung.