Vägrar att gå, vad göra?

Sv: Vägrar att gå, vad göra?

Har du provat dra runt henne? Tagit tygeln mot dig och sedan dra runt hon ett varv och sen skänkla på och fortsätta framåt.

ja det har jag, men resultatet jag fick av det var att hon antingen frös fast ännu "djupare" när jag fått runt henne igen, vägrade snurra (hände andra gången jag provade) eller när vi vänt oss mot färdriktingen igen tog ett "diskret" steg bakåt :cool:

Jag har precis samma problem som dig!! Min häst tvärstannar när det blir jobbigt och vägrar gå fram oavsett vad jag gör (pisk, vända runt) Jag har bråkat med henne i en vecka nu, pust. Har kollat sadel, rygg, mun mm. Det enda tips jag har är att ha tålamod och vänta ut.

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 130
Senast: Korekatten
·
Övr. Hund Hej! Jag och min sambo är relativt nya adoptivägare (sen ca 7 mån) till en kastrerad bullterrierkille på 2.5 år. Vi trivs jättebra ihop...
2 3
Svar
41
· Visningar
18 626
Senast: SandraM
·
Hästhantering Hej, är ny har inne så om inlägget hamnar fel så får gärna moderatorn flytta inlägget. Min medryttarponny kom till oss i börjar på...
Svar
10
· Visningar
2 858
Senast: AliiceeZ
·
Hästhantering Kom inte på en klockren rubrik men ni får stå ut. Min vän berättade om när hon var på hopptävling och hade glömt sitt ridspö. Hon gick...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 963
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022