Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Nu behöver jag lite hjälp! Inför ridskolestarten är det alltid bra med nya lektionsidéer, så jag skulle älska er för alltid om ni ville...
Svar
9
· Visningar
2 648
Senast: Araminta
·
Träning Hejhej! Ska snart få hem ett sto, som är helt grön i utbildningen. Jag tänkte börja löshoppa henne några ggr innan jag börjar...
2
Svar
37
· Visningar
2 253
I
Träning hej, hur gör ni när ni vill att hästen ska gå i en lägre form??:)
Svar
10
· Visningar
1 291
Senast: Fannyyy
·
F
Träning Hej! Jag har just nu en häst som jag försöker få upp i en svårare form, L:a, msv -form. Jag rider verkligen upp mot handen och kanske...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Fannyyy
·
P
Träning Vad gör man!!! Jag blir galen:eek: Har efter mycket NH träning, mycket mental träning själv, fått en alldeles underbar häst att rida på...
Svar
6
· Visningar
1 291
Senast: Tveket
·
J
Träning Då jag far ut och rider i skogen börjar min häst direkt vägra att gå och börjar kasta med huvudet i riktning hemåt. Det kan börja vid...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: Tuvisen
·
R
Träning Precis som rubriken lyder, min häst vill inte samarbeta i skritt. Det går bra på lång tygel men så fort man kortar upp börjar han...
Svar
3
· Visningar
769
S
Träning Jag har ett varmblod som är 7 år.. Han är jätte duktig och har aldrig gått på travet utan inriden när han va 3 år och utbildad och så...
Svar
14
· Visningar
1 573
Senast: Tuvisen
·
J
Ridning Känner mig för tillfället lite förvirrad! Jag rider för det mesta på jaktstång och kapson, och har tyckt att det har varit ypperligt för...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Totola
·
H
Träning hur lär man någon att rida lätt (trav)på ett bra sätt?
Svar
12
· Visningar
1 678
Senast: josefin_e
·
W
Träning *LÅNGT* Jag har funderat så himla mycket över vad som är rätt och fel när det gäller att tvinga en häst att göra saker som den...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 221
Senast: Monalisa
·
M
Träning Jag hjälper till att rida en sjuårig häst som är väldigt lågutbildad. Har ridit den väldigt kort och från början hade den problem med...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: scesar
·
D
Träning Ja, som rubriken; Är det här en fin form, eller fuskar han? :) Finns mer bilder om ni vill ha det. Jag VET att min...
2
Svar
36
· Visningar
3 981
Senast: Zmulan
·
Träning Min häst skadade sej allvarligt i nacken i maj vid en transportolycka.Hon slängde sej ur transporten precis efter lastning och landade...
Svar
12
· Visningar
1 475
A
Träning Läser många trådar om diverse metoder och "lekar" med sina hästar och börjar fundera på syftet med det hela. Många trådar handlar om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 283
Senast: Grålly
·
H
Träning Ena av hästarna jag tävlar, är 5 år. Han har nu haft vila i ca 1 månad i sommar och vi har nu ridit honom i några veckor. Han har nu...
Svar
10
· Visningar
1 205
Senast: MorvanMorr
·
Träning Jag har ett varmblodstravarsto. Rider mest i skogen då jag inte har tillgång till paddock ridhus eller transport. Rider jag "dressyr "...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: kingkong
·
K
Träning Tänkte höra mig för efter lite råd och tips av kunniga människor inom islandshäst området. hadde länge tänkt köpa min första egna häst...
Svar
15
· Visningar
9 603
Senast: killer-blondie
·
  • Låst
Träning Kan de allt? (ni förstår hur jag menar, hoppas jag:D) Vilken inriktning? Vilken ras? Tar ni det i lugnare takt eller är et fullt ös...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: Immer
·
Träning I dag när jag var ute och red på min unghäst som jag håller på att rida in, så kom vi upp till manegen, där var det 2 andra små...
Svar
6
· Visningar
1 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022

Omröstningar